woman‎Petronella Staal‏‎, dochter van Joannes Hendrikse "Hannes" Staal en Richarda Wouterse "Rijkje" van Logtesteijn‏.
Gedoopt ‎17 sep 1804 Soest DTB pag. 118 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antje Wouterse van Logtenstein), overleden ‎30 jan 1847 Soest akte 13‎, leeftijd ongeveer 42 jaar

Gehuwd ‎22 aug 1834 Soest, leeftijd ongeveer 29 jaar akte 8 (12 jaar gehuwd) met:

manAard Wouterse Butzelaar‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 50 jaar, zoon van Wouterus Hendriksen "Wouter" van Butselaar en Cornelia Aartsen Hilhorst‏.
Ook bekend als: Aart Buthselaar, gedoopt ‎18 apr 1784 Soest DTB pag. 83 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Peternella Aardse Hilhorst), overleden ‎21 mrt 1858 Soest akte 15‎, leeftijd ongeveer 73 jaar. Beroep: boomkweker, koopman in hout en landbouwer

Deze persoon was getuige bij:
geboorteaangifte: Cornelis de Kruijf, Antje van 't Klooster, 1e huwelijk met: Petronella Janse "Nelletje" Hilhorst, ‎2e huwelijk met: Petronella Staal
Aart Butzelaar koopt (transport nr. 281) in 1810 van Geurt Peterse Hilhorst: 103: weiland 6 morgen en 460 roe (Staat van opneming 1810).
Aart Butselaar is noordelijk belend aan 28 roeden bouwland met houtgewas, zijnde de helft van 't land genaamd de Heuvel. De andere belendenden zijn: oostzijde: de erven de Graaf, zuidzijde: de weduwe de Graaf en westzijde Pieter van den Breemer. Gerrit Hilhorst, als gemachtigde (volgens een proces verbaal d.d. 28 oktober 1820) van Gijsbert van 't Klooster en Antje de Graaf, brengt dit in publieke veiling.
Bron: Werkgroep Eemland

De gemeenteraad van Soest, bijeen op zondag 8 december 1822, benoemt hem tot eerste brandmeester van de Brandweer Soest.