man‎Gijsbert Beerentse Bouter‏‎
Ook bekend als: Pot, geboren ‎± 1670

Gehuwd met:

womanPetertje Hendrikse Roeten‏, dochter van Hendrik Peterse Roeten en N.N.‏.
Geboren ‎± 1670, overleden ‎18 feb 1705 Soest‎, leeftijd ongeveer 35 jaar

In het testament van de "bejaarde jongedochter" Nelletje Huijberts, d.d. 18 juli 1714, is sprake van haar neefs en nicht Berent, Albert en Petertje Hendriks Roeten gehuwd met Gijsbert Berents Pot.
Op 26 oktober 1731 wordt een "maaggescheijd en uijtcoop tussen IJsaack Jacobse cum suis opgerigt". Hieruit blijkt dat het echtpaar Gijsbert Beerentse en Petertje Hendriks "in gemeenschap ende onverdeelt hadden gehouden seker stuk lands genaamt 't Geijn, groot geheel omtrent 3 morgen". Zij hebben dit nagelaten "tot hare kinderen en erfgen[amen] Isaak Jacobse, Hannis Hendrikse Kok, mitsgaders Beerent Gijsbertse, Willem Gijsbertse, Cornelia Gijsbertse en Jannetje Gijsbertse".

womanCornelia Gijsbertse Bouter‏
Gedoopt ‎1 okt 1698 Soest DTB pag. 8 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Petronella Huberti)

womanMaria Gijsbertse "Marretje" Bouter‏
Ook bekend als: Pot, gedoopt ‎21 jan 1701 Soest DTB pag. 21 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Petronella Hubertus), overleden Soest. Beroep: boerin
Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 20 november 1744:
Jacob Hendriksen van Goenendaal en Sijmontje Aelten, echtelieden, verkopen aan Maria Gijsberts, weduwe van Izaak Jacobsen de Hofstede Groenendaal gelegen onder Soest aan het Corteynde.

manWilhelmus Gijsbertse Pot‏
Gedoopt ‎27 okt 1702 Soest DTB pag. 35 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Petronella Huberti)

manBernardus Gijsbertse "Barent" Bouter‏
Ook bekend als: Barent Gijsbertse, Barnardus Gijsberse, geboren Soest in de Birkt, gedoopt ‎1 jul 1705 Soest DTB pag. 50 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Burgie Teunis), overleden ‎aug 1779 Soest‎, leeftijd ongeveer 74 jaar. Beroep: landbouwer
Hij huurt een vierde part bouw-, wei- en hooiland van de rooms-katholieke armen.
Dit land is gelegen onder de gerechte van Soest, strekkende van de Bovenbirkt tot aan de rivier Den Eem toe tegenover Hogerhorst.
Dit is beschreven op 13 oktober 1774 bij openbaar notaris Wilhelmus Gualteres van Veerssen.

womanJannitie Gijsbertse Pot‏
Ook bekend als: Jannitje Gijsberts, geboren Soest in de Hoge Birk, gedoopt ‎8 aug 1708 Soest DTB pag. 74 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Marigie Claes)

1) bron: Historie Leusden - Notariƫel archief