man‎Simon Merts‏‎, zoon van Hendrik Johan Merts en Willemijntje Kooij‏.
Ook bekend als: Mets, geboren ‎4 dec 1818 Frederiksoord, overleden ‎29 apr 1858 Soest‎, leeftijd 39 jaar. Beroep: bezembinder
Geboorte: akte 14 Vledder
Overlijden: akte 22

Gehuwd ‎21 nov 1849 Amersfoort, leeftijd 30 jaar (8 jaar gehuwd) met:

womanJannetje Veldhuizen‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 51 jaar, dochter van Breunis Hendriksz Velthuizen en Teuntje Willemse‏.
Geboren ‎± 1798 Leusden, overleden ‎4 jan 1873 Soest‎, leeftijd ongeveer 75 jaar, 1e huwelijk met: Johannes van Ee, ‎2e huwelijk met: Simon Merts
Overlijden: moeder: Jansje de Groot (akte 3)

In de huwelijksakte wordt vermeld: Simon Merts, zoon van wijlen Hendrik Merts en Wilhemina Merts, bezembindster, wonende Soest. De bruid verklaart onder eede dat zij niet wete waar geboren te zijn, dat haar vader de naam Veldhuizen heeft gevoerd en dat die als zodanig voorkomt in de overlijdensakte van haar 1e echtgenoot.
Huwelijk: akte 92