man‎Willem van den Heuvel tot Beichlingen dit Bartolotti‏‎, zoon van Willem van den Heuvel en N.N.‏.
Ook bekend als: Guilluilmo Bartolotti van den Heuvel, geboren ‎± 1602 Emden [DEU], overleden ‎25 dec 1658‎, leeftijd ongeveer 56 jaar
Hij was eigenaar van de buitenplaats "Heuvel en Daal", die later bekend werd als "Vosseveld" te Soest, gelegen aan de huidige Birkstraat.
Daarnaast investeerde hij in de "Wegh der Weegen" met een aantal van vier vakken of kavels.
In 1653 trok hij zich terug uit het Soesterbergse project.
Volgens het raadsbesluit van de gemeenteraad van Soest van 9 oktober 1923 is de Bartolottilaan naar hem of naar zijn dochter Jacoba vernoemd.
Historisch gezien zou de vernoeming naar dochter Jacoba Victoria juister zijn geweest, zij heeft zich daadwerkelijk in Soest gevestigd en veel voor de gemeenschap betekend (T. Hartman).

Notaris Cornelis Caen maakt op 3 januari 1664 een boedelcedulle door de erfgenamen van de Heer Guilmo Bartholotie van zijn goederen bevonden op zijn hofstede in Soest (Heuvel en Daal). Zeer uitgebreide boedel.
1) 2) 3)

Gehuwd ‎5 mei 1638 Amsterdam, leeftijd ongeveer 36 jaar (20 jaar gehuwd) met:

womanJacoba van Erp‏
Overleden ‎1664
Zij bespeelde klavecimbel.

womanJacoba Victoria Bartolotti van den Heuvel‏
Ook bekend als: Bartholotti, geboren ‎± 1640 Amsterdam, overleden ‎22 okt 1718 Den Haag‎, leeftijd ongeveer 78 jaar, begraven Soest
Uit de erfenis van haar ouders kocht zij de buitenplaats "Heuvel en Daal".
In 1668 koos zij Heuvel en Daal in Soest tot haar vaste woonplaats.
Na het overlijden van Coenraad verkocht zij de Amsterdamse bezittingen en ging weer terug naar Soest.
Zij heeft ervoor gezorgd dat de aanlegplaats en het veerhuis aan de Kleine Melm weer herbouwd werden.
Waarschijnlijk zijn deze door de Franse troepen gebrandschat in 1672/1673.

Notaris Johan de Goeije schrijft op 20 augustus 1706 de volgende akte;
Huurcontract aan Jan Claassen Pannekoek en Aeltje Willems van Dijk echtelieden huuren van Vrouwe Jacoba Victoria Bartholotti van den Heuvel weduwe van wijlen Coenraad van Beurningh in sijn leven Borgmeester tot Amsterdam een secker Bouwerf met Bergh en Schuur (huis niet genoemd) omtrent 19 mergen land en 4 mergen maatland gelegen aan de rivier de Eem onder Soest in de Hogbirkt ( dit zal de "Klein Melm zijn (TH)). 6 jaren à ƒ 215 's jaars.

Zij is in een grafkelder in de "Oude Kerk" begraven.
Haar wapenschildbord is nog steeds in de kerk aanwezig.
Bij raadsbesluit van 9 oktober 1923 heeft de gemeenteraad van Soest besloten om de Bartolottilaan naar haar of naar haar vader te vernoemen.
Het is onduidelijk of de informatie over Bartolotti toen al bij de raadsleden bekend was of in 1985 door Ben J. van Os is toegevoegd.
4) 2) 3)

manJohan Baptista van den Heuvel tot Beichlingen gezegd Bartolotti‏
Geboren ‎± 1644, overleden ‎± 1703‎, leeftijd ongeveer 59 jaar

1) bron: De straat waarin wij wonen - Geschiedenis en verklaring van de straatnamen in Soest, extra tekst: blz.78
2) bron: Soest in de zeventiende en achttiende eeuw, extra tekst: blz. 203 t/m 209.
3) bron: Historie Leusden - Notariëel archief
4) bron: De straat waarin wij wonen - Geschiedenis en verklaring van de straatnamen in Soest, extra tekst: blz. 4.