man‎Nicolaas Theodorus Martinus "Nico" Kortekaas‏‎, zoon van Adrianus Leonardus Kortekaas en Jacoba Heemskerk‏.
Geboren ‎9 okt 1921 Soest akte 218, overleden ‎5 sep 2012 Soest (bekijk overlijdensbericht) (bekijk bidprentje)‎, leeftijd 90 jaar 1), begraven (bekijk grafsteen). Beroepen: melkslijter, melkhandelaar (‎1952)
Beluister zijn levensverhaal bij 'Mondelinge geschiedenis' door hier te klikken.
Nico is geboren in de Antoniushoeve aan de Kostverlorenweg 11 in Soest en opgegroeid in de boerderij "Vosseveld" aan de Birkstraat, nu nummer 96.
Rond 1935 begon hij al met melk venten.
Op grond van overheidsvoorschriften kon hij in 1942 voor zichzelf beginnen.
Na zijn huwelijk vanuit het toenmalige adres Birkstraat 42 (nu 92) en vanaf oktober 1955 aan de overzijde in het pand Birkstraat 91.
De winkel kreeg toen de naam "Zuivelhuis Vosseveld", zie de Soester Courant van 7 oktober 1955.

Hij was circa 65 jaar zanger van het zangkoor Cantate Domino in de H.Familiekerk.
Pauselijke onderscheiding Pro Ecclesia Et Pontifice
Lid in de orde van Oranje Nassau.
Deze onderscheiding is aan Nico uitgereikt in april 2000, zie de Soester Courant van 3 mei 2000.

Gehuwd met:

womanGeertruida Antonia "Truus" Jongerius‏, dochter van Anthonius Jongerius en Geertruida Antonia Nieuwenhuijsen‏.
Geboren ‎31 jan 1925 Utrecht‎ 2), overleden ‎3 okt 2014 Soest (bekijk overlijdensbericht)‎, leeftijd 89 jaar, begraven Soest (bekijk grafsteen)

Woonplaats (gezin): Van Lenneplaan 49 Soest (‎okt 1976) 3)

1) bron: CBG - Centrum voor familiegeschiedenis, extra tekst: Persoonslijst
2) bron: CBG - Centrum voor familiegeschiedenis, extra tekst: Persoonslijst partner