woman‎Jannetje Teunisse "Jansje" van Logtenstein‏‎, dochter van Anthonie Toonen "Toon" van Logtenstein en Maria Gerritse Hak‏.
Gedoopt ‎25 mrt 1798 Soest DTB pag. 107 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Bartje Gerritze Hak), overleden ‎12 aug 1863 Soest akte 49‎, leeftijd ongeveer 65 jaar
Na haar overlijden kreeg de Rooms-katholieke kerk een legaat van 200 gulden.
Dit is niet gemeld bij het gemeentebestuur.

Gehuwd ‎26 jan 1845 Soest, leeftijd ongeveer 46 jaar akte 1 (18 jaar gehuwd) met:

manPetrus Cornelisz "Peter" van de Breemert‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 53 jaar, zoon van Cornelis Peterse van den Breemer en Richarda Teunisse "Rijkje" van Logtensteijn‏.
Gedoopt ‎30 jan 1791 Soest DTB pag. 96 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antje Rutgerse de Beer), overleden ‎11 nov 1868 Soest aan den Brinkweg in wijk C; akte 98‎, leeftijd ongeveer 77 jaar. Beroep: landbouwer, 1e huwelijk met: Grietje Wouterse "Margaretha" van Logtenstein, ‎2e huwelijk met: Jannetje Teunisse "Jansje" van Logtenstein
De gemeenteraad van Soest, bijeen op zondag 8 december 1822, benoemt hem of een naamgenoot tot commissaris tot het bewaren der goederen van de Brandweer.
Daarmee behoorde hij tot de eerste brandweermannen van de Brandweer Soest.

Hij wordt vermeld in de Staat van het Veefonds van 1832 als houder van:
18 runderen boven de twee jaren.
10 runderen beneden de twee jaren.
3 paarden boven de drie jaren.
2 paarden beneden de drie jaren.
Hij woont dan in Middelwijk als eerste veehouder na de Kerkebuurt, is dit mogelijk boerderij "Bleijendaal"?

Zelfs in 2022 worden voor dit echtpaar nog misintenties gelezen, weinig kerkgangers zullen nog weten wie dit echtpaar was!

1) bron: Archief Eemland, extra tekst: bijlagen notulen B & W Soest 1863