man‎Gijsbertus Hannisse "Gijs" Weerensteijn‏‎, zoon van Johannes Jansen "Hannis" Weerdestijn en Maria Jansen Bos‏.
Ook bekend als: Gijsbertus van Werdenstijn, gedoopt ‎14 apr 1782 Soest DTB pag. 79 (doopgetuige: Huijbertje Smorenburg), overleden ‎2 apr 1832 Soest akte 12‎, leeftijd ongeveer 49 jaar. Beroep: daghuurder

Gehuwd ‎2 jun 1815 Soest, leeftijd ongeveer 33 jaar akte 12 (huwelijksgetuige: Joannes Dirkse "Jan" Zieltjes, Jacob Suijk, Gerrit Cornelisse van Breukelen, Joannes Gerritsz "Jan" Roest) (9 jaar gehuwd) met:

womanMaria Willemse Hartman‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 37 jaar, dochter van Willem Floris Hartman en Helena "Heiltje" Willemse‏.
Ook bekend als: Maria Hertman, geboren Isselt, gedoopt ‎3 feb 1778 Hoogland DTB pag. 54 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Hendrina Willems), overleden ‎30 jan 1825 Soest akte 6‎, leeftijd ongeveer 46 jaar. Beroep: landbouwster. Woonplaats: Soesterberg (‎1815)

doopgetuige: Helena Wouterse "Heijltje", Jannitje Wouterse, 1e huwelijk met: Rijk Gerritse van Beek, ‎2e huwelijk met: Gijsbertus Hannisse "Gijs" Weerensteijn

Zij woonden bij hun huwelijk beide aan den Berg.