woman‎Metje Teunisse Kuijer‏‎, dochter van Teunis Teunisse Kuijer en Seijmetie Hendriks‏.
Geboren ‎± 1685 Hamersveld, overleden ‎10 apr 1758 Soest wonende op den Berg‎, leeftijd ongeveer 73 jaar. Beroep: "boerin
Na het overlijden van Cors Smorenburg wordt zij eigenaresse van "De Oude Tempel in Soesterberg.

Gehuwd met:

manJacob Jansen Hertoch‏
Overleden ‎voor 1708

2e huwelijk

Ondertrouwd ‎13 sep 1708 Leusden.
Gehuwd ‎23 sep 1708 Hamersveld, leeftijd ongeveer 23 jaar (maximaal 12 jaar gehuwd) met:

manCors Ariesse Smorenburg‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 38 jaar, zoon van Arie Jansen Smorenburg en Wijmpje Cornelissen‏.
Geboren ‎± 1670 Zeist, overleden ‎voor 1720‎. Beroep: boer
Hij was een van de eerste eigenaren van "De Oude Tempel" in Soesterberg (bron: J. de Mos).
Het was toen nog een boerderij gelegen aan de noordoostelijke zijde van de "Wegh der Weegen".

man‎Jacob Smorenburg‏‎
Geboren Soest Montibus, gedoopt ‎12 feb 1709 Soest DTB pag. 77 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Aeltie Teunis), overleden ‎voor 1710‎

man‎Jacob Smorenburg‏‎
Geboren Soest aghter den Bergh, gedoopt ‎25 feb 1710 Soest DTB pag. 84 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Helena Mulders), overleden ‎voor 1716‎, leeftijd ongeveer 6 jaar

man‎Arie Smorenburg‏‎
Geboren Soest aghter den Bergh, gedoopt ‎23 sep 1712 Soest DTB pag. 100 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Merrigi Beerens)

woman‎Seijmetie Smorenburg‏‎
Geboren Soest aghter den Bergh, gedoopt ‎23 sep 1712 Soest DTB pag. 100 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Gerrigie Teunis)

man‎Jacob Smorenburg‏‎
Geboren Soest Montibus, gedoopt ‎22 mrt 1716 Soest DTB pag. 13 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Aeltie Teunis)

manCornelis Corse "Kees" Smorenburg‏
Ook bekend als: Cnelis Schipper, Cornelis van Smorenburgh, geboren Soest aghter den Bergh, gedoopt ‎27 feb 1718 Soest DTB pag. 24 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Marie dochter van Aelte Rijers en Leijsbeth), overleden ‎29 jan 1789 Soest‎, leeftijd ongeveer 70 jaar
Cornelis Corsse van Smoorenburgh was van 1771 tot 1784 eigenaar van de hofstede Heybergen nabij Soesterberg.

3e huwelijk

Gehuwd met:

manBreunis Jans‏, zoon van Jan Cornelisz en Gerritje Jansdr‏.
Geboren ‎± 1695

Uitkoop: 20 mei 1758, Utrecht
1e partij:
- Breunis Jans, weduwnaar van Metje Teunisse Kuyers (in leven weduwe van Cors Smorenburg);
- Teunis Breunisse, zoon;
- Jacob van Smorenburg, stiefzoon;
- Cornelis van Smorenburg, stiefzoon.
2e partij:
- Cors Gerritse Hagen, onmondige zoon van Gerrit Hagen en stiefdochter Symentje Smoorenburg (overleden);
- Voogden: Lambert Wilkes en Roeloff Vermoolen.
Samenvatting inhoud van de akte: uit de boedel van zijn grootmoeder.

Kind:

manTeunis Breunisz Kuijer‏
Ook bekend als: Teunis Brunis, geboren Soest Montibus, gedoopt ‎3 apr 1721 Soest DTB pag. 46 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Anna dochter van Berent Arisse en Merrigie Hendrikse), overleden ‎20 jun 1803 Soest‎, leeftijd ongeveer 82 jaar. Beroep: landbouwer
Na het overlijden van zijn moeder in 1758 wordt hij de eigenaar van De Oude Temple in Soesterberg.