man‎Antonius "Gerrit" Hartman‏‎, zoon van Petrus "Pieter" Hartman en Alida "Aaltje" Kok‏.
Ook bekend als: Gart, geboren ‎16 aug 1888 Soest akte 85, overleden ‎11 jan 1964 Delden‎, leeftijd 75 jaar, begraven ‎15 jan 1964 Enschede. Beroep: pastoor
Priester gewijd op 10 augustus 1913.
Werkzaam in Nootdorp, Amsterdam, Culemborg, Utrecht, Groningen en vanaf 1926 als bouwpastoor van de "Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand" aan de Deurningerstraat te Enschede.

Citaat uit "Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog" van Dr. L. de Jong, deel 1, blz 323-324:
"Na de burgerlijke huwelijksvoltrekking", zo rapporteerde in augustus '37 een vooraanstaande NSB'er, "begaven wij ons naar de pastorie van pastoor Hartman, waar wij werden opgewacht door Zijne Eerwaarde en twee leden van het personeel, de huishoudster en haar hulpje van plm. 14 jaar. De pastoor vroeg het trouwboekje en vervolgens of wij elkander als man en vrouw aanvaarden, hetgeen door de jonggehuwden bevestigend beantwoord werd. De Pastoor zei daarop dat het huwelijk voltrokken was en kerkelijk ingeschreven, zodat het gezelschap kon vertrekken. Een handdruk kon er, zelfs voor de jonggehuwden, niet op overschieten."