man‎Antonius Hubertinus "Anton" Stalenhoef‏‎, zoon van Petrus "Pieter" Stalenhoef en Antonia Margaretha Boog‏.
Ook bekend als: Antonius Stalenhoef, geboren ‎17 jun 1920 Soest akte 122, overleden ‎23 apr 1945 Hoogland akte 49, wonende te Soest‎, leeftijd 24 jaar, gesneuveld (overlijden aangifte: Pieter Willem Stalenhoef), begraven Hoogland op de R.K. Begraafplaats. Beroep: melkslijter
Verzetsstrijder en oorlogsslachtoffer.
Meer informatie in het boek: "23 april 1945, zes uur", geschreven door Henk van Middelaar.
Hij was volgens bevolkingsregister Amersfoort op 6 mei 1940 teruggekeerd naar Soest, Birkstraat 65, nu 121.
Waarschijnlijk is hij boerenknecht geworden bij Henk Hilhorst.
Later verbleef hij op de boerderij "Kouwenhoven" in Hoogland bij Siem van de Grootevheen.
Bij beschikking van de Arr. Rechtbank te Utrecht d.d. 19 februari 1946 zijn de voornaam van de overledene en zijn moeder gecorrigeerd; overlijdensakte 45 d.d. 16 december 1946.
Bekijk oorlogsmonument.

1) bron: Van Zoys tot Soest. Tijdschrift van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg, extra tekst: Voorjaar 2008, blz. 29