man‎Johannes "Jan" van Fulpen‏‎, zoon van Jan van Fulpen en Rijkje van de Loodijk‏.
Geboren ‎25 nov 1893 Soest akte 125, overleden ‎24 dec 1968 Soest‎, leeftijd 75 jaar, begraven ‎27 dec 1968 Soest op het R.K. kerkhof. Beroep: mechanicien, korporaal werkmeester Luchtvaart Afdeling. Woonplaats: Birkstraat 42 Soest (‎jun 1921)
J van Fulpen militair
dvf J van Fulpen kamp bij Zeist.jpg
J van Fulpen militair

Details betreffende zijn militaire carrière:
Bij aankomst in het korps lang 1,665 Meter.
Den 1 october 1913 ingelijfd als loteling van de lichting van 1913 uit de gemeente Soest onder No. 6; stamboeknummer 2913.
Den 23 mei 1917 overgeplaatst bij het 2e Regiment Huzaren; stamboeknummer 23807.
Den 4 September 1919 overgeplaatst bij het 3e Regiment Veld Artillerie.
Den 4 September 1919 overgenomen als kanonnier van het 2e Regiment Huzaren.
Den 17 november 1919 overgegaan bij de Luchtvaartafdeeling als werkman 2e klasse met eene vrijwillige verbintenis voor onbepaalde tijd.
Den 17e November 1919 overgenomen als werkman 2e klasse van het 3e Regiment Veldartillerie met eene vrijwilige verbintenis voor onbepaalde tijd zonder premie; stamboeknummer 318.
Onderscheidingsteeken voor 6 jarigen dienst den 20 November 1920.
1 Oktober 1929 met groot verlof (demobilisatie)
Bron: Nationaal Archief - Militairen: Onderofficieren en soldaten landmacht Nederland 1813-1924

Soester courant 19 december 1950:
Voor trouwe dienst
Zaterdag 16 December a.s., te 10 uur, zal majoor-vlieger R. Hofstede, Commandant van het Commando Magazijnen en Werkplaatsen van de Luchtmacht, de gouden medaille voor 36-jarige trouwe dienst uitreiken aan sergeant vliegtuigmaker 1e Klasse J. van Fulpen alhier. De heer Van Fulpen is werkzaam op de Vliegbasis Soesterberg. De uitreiking geschiedt bij het Radio-Radar-gebouw op de vliegbasis.

Uitreiking gouden medaille.
Zaterdagvoormiddag werd bij het radio-radar gebouw op de vliegbasis Soesterberg door Maj.-vlieger R. Hofstede, Commandant van het Commando Magazijnen en Werkplaatsen van de Luchtmacht, de gouden medaille voor 36-jarige trouwe dienst uitgereikt aan Sergeant-vliegtuigmaker 1e klasse J. van Fulpen, alhier. In verband hiermede stond een compagnie van de Luchtstrijdkrachten opgesteld onder commando van Lt. J. Brouwers. Bij de uitreiking voor het front der troep memoreerde Majoor Hofstede in zijn toespraak tot de gedecoreerde, dat deze bij verschillende wapens had gediend om zich ten slotte in het wapen van de Luchtmacht vast te bijten. In het bijzonder werden de jongeren gewezen op de betekenis van de verleende onderscheiding. Daarna had in het radar-gebouw nog een intieme bijeenkomst plaats, waarin de Kapitein A. de Groot namens de officieren en onder-officieren de gedecoreerde een polshorloge aanbood.

Hij woonde in 1921 vermoedelijk op Birkstraat 26.
Op zijn persoonskaart komen de volgende adresvermeldingen voor:
Soest: div. adressen, Ossendamweg 2B, hernummerd Ossendamweg 6 (15 januari 1952)
Bekijk bidprentje.