woman‎Nelligie Hannesse "Nelletje" Kok‏‎, dochter van Johannes Hendrikse Kok en Hendrina Janse "Hendrijntje"‏.
Geboren Soest aan de kerk, gedoopt ‎9 mei 1725 Soest DTB pag. 73 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Metie, dochter van Teunis Janse en Deliantie Jans), begraven ‎19 mei 1792 Soest DTB pag. 154. Beroep: landbouwster

Ondertrouwd ‎10 jul 1749 Soest.
Gehuwd ‎27 jul 1749 Soest, leeftijd ongeveer 24 jaar DTB pag. 126-127 (42 jaar gehuwd) met:

manGosen Jansen van den Berg‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 28 jaar, zoon van Jan Gosensz van den Berg en Willemijntje Hendrikse van der Heiden‏.
Geboren Soest Montibus, gedoopt ‎5 jun 1721 Soest DTB pag. 44 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Dirkie dochter van Peeter Janse en Neeltie Andrise), overleden ‎8 apr 1795 Soest DTB pag. 155‎, leeftijd ongeveer 73 jaar. Beroep: landbouwer
Hij was landbouwer in Soest, vanaf 1751 op Hogerhorst in Hoogland en vanaf 1766 op Graswijk in de Birkt in Soest en hij was schepen van Hoogland (1754). 1)

Gosen Jansen van den Berg, jongeman, geboren en wonende te Soest, met zijn moeder Willemijn Janse, weduwe van Jan Gosense van den Berg, en Nellitje Jans Cok, geboren en wonende te Soest, met haar vader Johannes Cok.

Notaris Abraham van Bemmel akte datum 7 juni 1754:
Johannes Willemsen wonende op ’t Hoogeland en Jan Teunissen en Jan Willemsen Ruijter voogden over de kinderen (minderjarig) van Meeuws Willemsen geven te kennen dat bij het verkopen van de Hofstede Hogerhorst aan Goosen Jansen van de Berg de penningen voor het vergraven land ten behoeve van de liniedijk uit ’t Erf Hogerhorst ten goede aan de koper Goosen Jansen van den Berg.

Notaris Abraham van Bemmel akte datum 21 maart 1760:
Huurcontract van ’t Erf Graswijk (naast het Erf Hofslot).
Verhuurder Goosen Jansen van de Bergh gehuwd met Nelletje Hannessen Kok.
Huurder Hendrik Hannessen Kok (broer van haar) zie 8 Febr. boedeltaxatie). 2 jaren à ƒ240 sjaars.

Notaris Anthony Methorst akte datum 12 februari 1761:.
Huurcontract van 18 danmaten land in de Slaag aan de wetering door den Regenten van de Lieve Vrouwe Capel aan Gosen Jansen van de Bergh wonende op Hogerhorst. 6 jaren à ƒ130 sjaars.

Notaris Anthony Methorst akte datum 18 juni 1762:
Hannes Hendriks Cok huurt weer in van Gosen Jansen van de Berg het Erf Graswijk gelegen in de Boven Birkt in Soest naast de Hofstede Hofslot. 2 jaren à ƒ220 sjaars.

Notaris Anthony Methorst akte datum 14 december 1762:
Huurcontract Erf Graswijk in Soest. Gosen Jansen van de Berg verhuurt dit erf aan Everd Gijsbertse. 6 jaren à ƒ325 sjaars boven personeele lasten en haardstedegeld.

Notaris Anthony Voskuijl akte datum 22 maart 1765:
In deze huurcedulle omtrent de verhuur van de huijsing en achterhuis genaamd Graswijk, gelegen in de Hoge Birkt, staat vermeld dat op Hoogerhorst woont Goossen Jansen van de Bergh.

Notaris Abraham van Bemmel akte datum 2 mei 1766:
Goosen Jansen van de Berg en Petronella Hannesje Kok echtel. verkopen aan Teunis Meeuwsen van de Wetering en Maria Isaaken Stalenhoef de Hofstede Hogerhorst bestaande uit Boerenhuijsinge, twee Bergen, Karnhuijs en verder opstal te samen groot 50 morgen of 75 danmaten gelegen aan de riviere de Eem onder Hoogland als in de polder de Slaag en twee mergen onder Soest wesende vrij allodiaal goed alsmede de thienden grof en smal Ter Hoogerhorst leenroerig aan de Huijze van Lockhorst en dit met de gerechtheid van de visserije in de Eem.
Koopsom ƒ9000, alsmede de 40ste pen. en de kosten van een nieuwen leenbrief.

man‎Joannes van den Berg‏‎
Gedoopt ‎28 okt 1749 Soest DTB pag. 14 (doopgetuige: Gerretje Hendriks)

womanHenrica Gosense "Hendrikje" van den Berg‏
Ook bekend als: Henrica Goosense van den Berg, Hendrikje Gosense van den Bergh, gedoopt ‎4 okt 1750 Soest DTB pag. 15 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Henrica Jans), begraven ‎10 dec 1783 Soest Eemlandse Klappers deel 27 pagina 24

womanWilhelmina Gosense "Willemijntje" van den Berg‏
Ook bekend als: Wilhelmina Goozens van den Berg, geboren ‎± 1752 Hoogland, overleden ‎7 apr 1832 Soest achter de Eng; akte 13‎, leeftijd ongeveer 80 jaar

womanPetronella Goosense "Nelletje" van den Berg‏
Geboren ‎± 1755 Soest, overleden ‎18 sep 1825 Soest akte 38‎, leeftijd ongeveer 70 jaar

womanMaria Goosense van den Berg‏
Gedoopt ‎1 mei 1760 Soest DTB pag. 39 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Gerarda Henderix), overleden ‎20 mrt 1822 Eemnes akte 8‎, leeftijd ongeveer 61 jaar

man‎Hannes Goosens van den Berg‏‎
Geboren ‎± 1762, overleden ‎31 mrt 1826 Soest op Hees, akte 16‎, leeftijd ongeveer 64 jaar. Beroep: daghuurder
In 1813 'tuijslegger' bij zijn zus Wilhelmina.

man‎Joannes van den Berg‏‎
Gedoopt ‎9 okt 1763 Soest DTB pag. 43 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Willemijna Jans), overleden ‎voor 1765‎

manJoannes Goozenze "Jan" van den Berg‏
Ook bekend als: Jan Gozisse van den Berg, gedoopt ‎23 sep 1765 Hoogland DTB pag. 11 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Willemijna Jans), overleden ‎22 nov 1830 Soest in de Birkt, akte 34‎, leeftijd ongeveer 65 jaar. Beroep: bouwman, landbouwer