woman‎Petronella Geertruida "Nel" van Hofslot‏‎, dochter van Adrianus "Aart" van Hofslot en Maria Wantenaar‏.
Geboren ‎2 nov 1870 Soest akte 98, overleden ‎16 feb 1952 Soest akte 35‎, leeftijd 81 jaar, begraven ‎21 feb 1952 Soest
Zij had zelf geen kinderen, maar op het bidprentje de cryptische tekst, die zou doen vermoeden dat er wel kinderen geweest zouden zijn:
"Haar leven was welbesteed, gedragen door liefde voor haar gezin."
Zij was wel een tweede moeder voor de kinderen van haar zus en eerst zwager maar later haar man.

Gehuwd ‎18 jan 1918 Soest, leeftijd 47 jaar akte 4 (25 jaar gehuwd) met:

manPetrus "Peter" van den Bremer‏, leeftijd bij huwelijk 52 jaar, zoon van Gerrit van den Bremer en Maria "Mie" Hilhorst‏.
Ook bekend als: Peter van Gart, geboren ‎8 mrt 1865 Hoogland akte 16, overleden ‎4 mrt 1943 Soest akte 44‎, leeftijd 77 jaar, begraven ‎8 mrt 1943 Soest op het Kerkhof van de H.H. Petrus en Paulus; bidprentje. Beroep: kassier Boerenleenbank, landbouwer, 1e huwelijk met: Maria "Martje" van Hofslot, ‎2e huwelijk met: Petronella Geertruida "Nel" van Hofslot
Hij was de eerste kassier van de "Coöperatieve Boerenleenbank Soest", opgericht op 30 december 1905 bij notaris Eugéne Bosch van Oud Amelisweerd.
Bron: Jan van Steendelaar in krantenartikel, omstreeks 2000

Van dit echtpaar en de kinderen Cnelis en Johanna staat een foto in het boek "Kent u ze nog...de Soestenaren.