man‎Jan Dircksz Suijdwind‏‎, zoon van Dirk Suijdwind en ‏.
Ook bekend als: Zuijdwint, overleden ‎voor 1732 Stoutenburg

Gehuwd met:

womanMaasje Aerts‏
Overleden ‎voor 1717

Zij woonden te Hoogland. 1)

2e huwelijk
man‎Jan Dircksz Suijdwind‏‎, zoon van Dirk Suijdwind en ‏.

Gehuwd
Gehuwd (religieus) ‎16 dec 1717 Hoogland DTB pag. 35 (ongeveer 15 jaar gehuwd) met:

womanJoanna Janse Tolboom‏, dochter van Jan Jansen Tolboom en Dirckie Willemse‏.

Woonde in 1732 te Stoutenburg. 1)

Joannes Dirckse en Joanna Janz
Bron: Eemlandse Klappers deel 6 pagina 13

Notaris Steven van Brinkensteijn datum akte 26 november 1717;
Huwelijk tussen Jan Dirksen Zuijdwint weduwnaar van Maasje Aerts wonende op Hoogland geassisteerd met Hendrik Dirksen Zuijdwint en Albert Dirksen Zuijdwint zijn broeders en Willem Wouters sijn swager en Jannetje Jans jonge dochter wonende in Sevenhuijzen geassisteerd met Jan Jansen Tolboom hare vader. Inbreng bruidegom een Erf en Hofstede genaamt de Engh gelegen onder Stoutenburg in huure bij bruidegoms broeder Hendrik Dirksen en inboedel, have en vee.
De bruid 1/4 gedeelte van haar moedersgoed.

Notaris Erasmus van Goudoever akte 31 december 1734;
Conditiën van de verkoop waarna Jan Jansen van Doorn de jonge en Barend Kool als voogden van de 5 onmundige kinderen Jan Dirksen Suijdwind aan Jannetje Jans van Doorn in egte verwekt voor 6/9 parten mitsgaders Dirck Jansen Suijdwind met Grietje Roelofsen echtel., Gijsbert Jansen Suijdwind met Neeltje Sijmons meede echtel. en Hendrik Teunissen geh. met Annetje Jans Suijdwind met en beneffens deselve meerderjarige kinderen van gemelde Jan Dirksen Suijdwind voor de resterende 3/9 partiën van meening zijn om aan de meest biedende te verkopen de geregte helfte van ’t Erf den Engh belend ten oosten en noorden de Vrouw Conventen en ten westen en suijden ’t Erf de Oldenrijst gelegen in Stoutenburg waarvan de wederhelfte als leengoed competeert aan den voornoemde Dirk Jansen als oudsten soon groot int geheel 24 mergen sijnde de meent hierbij behorende belend aan de eene sijde ’t voorn Erf de Oldenrijst en aan de andere sijde de Vrouwe Conventen.

Wordende hierbij mede vercogt de helfte van den jaarlijkse canon van ƒ 12 uit de helfte van de 4 mergen heetveld mede aan dit Erf behorende en waarop Gijsbert Harmsen Bos woonagtig is. Sijnde dit voors halve Erf mitsg. de meent en de jaarlijkse canon (verders) vrij van lasten, plegten en uijtgangen uijtgesondert ’s Heeren ongelden en voorts met sodanige regt gerechtigheid vrijheid en servitruijten alle het selve van ouds hebbende is en gedogen moet volgens de oude brieven daarvan sijnde sijnde tientvrij. Ingeset bij Hendrik Teunissen voor ƒ 1200 in den slag verhoogt bij Dirck Jansen met ƒ 200. Koper voor ƒ 1400. Borgen Teunissen en Gijsbert Jansen Suijdwind.

manGijsbert Jansen Suijdwind‏
Geboren ‎voor 1714

man‎Joannes Jansz‏‎
Gedoopt ‎23 sep 1718 Hoogland DTB pag. 18 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Rosa Janse Tolboom), overleden ‎voor 1720‎