woman‎Judith Gerritse "Jutgen" Hilhorst‏‎, dochter van Gerrit Gerritse Hilhorst en Stijntgen Geerlof Peterszdr Staal‏.
Geboren ‎± 1595, overleden ‎na 1659‎ 1)

Gehuwd met:

manJohan Hendriksz "Jan" de Jonghe‏, zoon van Hendrick Jansz en Rijckgen‏.
Overleden ‎voor 1653. Beroep: landbouwer (Soest) op het "Lange huijs” in de Birkt
Jan Hendricxsz de Jonge neemt de pacht van het Lange Huijs over van zijn moeder Rijckgen, weduwe van Hendrick Jansz op 14 februari 1612.
De oudste benaming van deze boerderij zou "De Eijkelhoff" geweest zijn.
De boerderij heeft zijn naam "'t Lange Huus" behouden tot 1985 en was gelegen aan de Birkstraat 131 in Soest.

Judith Gerrits Hilhorst, weduwe van Gerrit Henricxs de Jonghe, ontvangt een overdracht; 2 maart 1653.
Judith treedt als weduwe op als getuige bij de ondertrouw van Jannetje Jans uit 't Langehuijs, jongedochter in de Hoge Birkt, met Nicazius Lenertsz van der Ameijden, zoon van Lenaert Nicazius; 28 december 1650.
De vader van de bruidegom is (waarschijnlijk) dezelfde Lenaert Nicazius die samen met Jacob van Campen werkte bij de herbouw van de spits van de O.L. Vrouwetoren van Amersfoort na de brand in 1651.
Bron: Ons Amsterdam, september 1957, pag. 258/262

woman‎Jannetgen Jans‏‎
Geboren ‎± 1625, overleden ‎voor 12 jan 1668‎

manJan Jansz uit 't Lange Huijs‏
Geboren ‎± 1630

man‎Hendrick Jans‏‎
Ook bekend als: Henrick, geboren ‎± 1633, overleden ‎na 16 dec 1673‎
Hij maakt zijn testament op 12 januari 1668 bij notaris R. van Ingen te Amersfoort.
Hij is wonende op 't erve genaamd 't Lange Huijs gelegen in de Hooghe Birckt onder het gerecht van Soest, dat toebehoort aan het convente van Marienhoof (Mariënhof) te Amersfoort.

Comparanten Jacob Jans Cock, oud 32 jaar, Hendrick Wulfert, oud 34 jaar en ……. Hendricks alle wonende in de Hoge Birkt onder Soest, mij notaris bekend, verklaren ten voordele van Hendrick Jans, wonende in ’t Lange Huijs aldaar, dat zij wel kennen een bles merrie paard met een cromachtige opgerede rug, althans wezende ten huize van Elias Verhaer, welke zij voorens vrijdag gezien hebben. En t péerd was van de requrant. Zij verklaarden ook dat dit paard omtrent 10 weken voor meij door de Fransen gestolen was. Dit verklaren zij voor reden van wetenschap enz.
Deze getuigenis is opgesteld door notaris Willem Visser op 16 december 1673.

man‎Peter Jansz‏‎
Geboren ‎± 1635