woman‎Margaretha Meijnse "Grietje" Hilhorst‏‎, dochter van Meijns Huibertse Hilhorst en Margriet Janse‏.
Geboren ‎± 1600, overleden ‎na 1655‎

Gehuwd ‎mei 1622 Soest, leeftijd ongeveer 22 jaar (minimaal 33 jaar gehuwd) met:

manCornelis Hendriks Peterse‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 25 jaar
Geboren ‎± 1597

Cornelis Heijndricksz, met zijn vader Heijndrick Petersz, en Mergrita Meijns Huijbersz Hilhorst
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 34

Meijns, Deliaantje, Hendrikje, Anna, Marretje en Metgen, erfgenamen van Cornelis Hendrikse Peters en Margaretha Meijns Huberts Hilhorst transporteren aan:
Antonius Cornelis van Scherpenzeel, kleermaker te Soest
Jan Cornelisz, wonende te Westbroek
Gerrit en Cornelis, zonen, en Annetje, dochter, onmondige kinderen van wijlen Reijnier van Altena, in leven chirurgijn te Woudenberg en Heijltje Cornelisdr.
tezamen erfgenamen van Aart Cornelisz, kleermaker, bejaarde jongeman, overleden te Soest:
3 morgen bouwland op Soesterengh, wezende een leengoed van de Abdij van St. Paulus te Utrecht, waarmede Anthonius Cornelisz van Scherpenzeel op 2 juli (1669?) beleend was; 5 juli 1669 (Ned. Leeuw, jaargang 1951 kol. 334)
Meijns woonde ten tijde van dit tansport buiten de Blommendaalse Poort in de Vrijheid van Amersfoort.

manMeijns Cornelisse Hilhorst‏
Geboren ‎± 1625
Meijns Cornelis Hilhorst (die dus de familienaam van zijn moeder heeft aangenomen!) machtigt ten overstaan van notaris Brinckesteijn te Amersfoort, Willem Jans Schouten, notaris van het Hof van Utrecht, wonende op de Oude Melm te Soest; 29 januari 1669.
Deze gemachtigde draagt in handen van de abt van St. Paulus op:
een stuk bouwlands, groot omtrent 2 morgen, gelegen op de Soester Enghe, streckende van de Soesterhard tot aan de Barenwgh toe, daar zuidwaarts de erfgenamen van Meijns Huijberts Hilhorst en Gerrit Hilhorst naastgelegen zijn (bij de molen) waarmede Meijns Cornelis Huijberts (!) op 10 augustus 1667 beleend was, met nog een huis hof en hofstede met alle beplantinge daarop.
Deze goederen worden dan opgedragen aan Thonis Cornelis Moesbergen; 2 juli 1669.
Jan Cornelis, de broer van Thonis, wordt hiermede beleend; 29 augustus 1674.
Bron: De Nederlands Leeuw, jaargang 1951, kol. 334

womanDeliaantje Cornelisdr‏