woman‎Barbara Hendriks de Beer‏‎, dochter van Hendrik Rutgersz de Beer en Jutte‏.
Geboren ‎± 1480 Soest, overleden ‎mei 1548‎, leeftijd ongeveer 68 jaar
Geboorte: bron: A. Swart
Overlijden: bron: A. Swart

Gehuwd met:

manHuijbert Meijnsz Hilhorst‏, zoon van Meijns Hilhorst en Margriet‏.
Geboren ‎± 1475, overleden ‎voor 31 dec 1540‎
Bron deze familie: "De Familie Van Logtestijn-Hilhorst" G.J.M. Derks

In een proces van 17 maart 1581 zegt hun zoon Peter dat Huijbert en Barbara twee zoons, namelijk Meijns en Peter, en twee dochters hadden.
Vermoedelijk is dat onjuist, want er was ook een broer Rutger, die steeds Rutger de Beer wordt genoemd.
Mogelijk is hij na het overlijden van één of beide ouders opgevoed bij zijn grootouders De Beer.
Deze leefden nog in 1538, in welk jaar Rutger nog onmondig was.
Bron: R. Hilhorst

manMeijns Huijbertse Hilhorst‏
Geboren ‎± 1510 Soest, overleden ‎aug 1546‎, leeftijd ongeveer 36 jaar
Dynsdach nae St. Elisabethsdach 1542 zegelt hij als schout met zegel. (Museum Flehite, Archief Armen van Poth G 3 map 263 en G 20 map 528)
Voorts wordt hij vermeld als schout "van Keyserlicke Majesteitswegen" te Soest:
25 november 1542, deel G fol. 142
7 november 1543, deel F fol. 142
23 februari 1544
9 juli 1544, deel G fol. 159 en
17 december 1544, deel G fol. 2628.
Meijns Hilhorst Hubertsz komt voor als toegewezen voogd; 1 maart 1544 deel F fol. 139
Gerijt van der Nijkerck bij de genade Godts abte Sinte Pauwels binnen Utregt laat zijn gevolmachtigde Lammert Geerloffsz overdragen een leen der abdij, toebehorend aan Hendrik de Beer Rutgerszoon, aan Meijns Huijbertse Hilhorst:
de helfte van een erf, geheeten die Schalbrinck, dair te lantwert naestgelant is Jacob Lambertswijf ende zeewert Hendrik Goedens.
Bron en datum zijn niet zeker bekend, mogelijk is dit het leen dat Meijns ontvangt op 14 juli 1538, en dat zijn weduwe op 2 juni 1548 overdraagt aan hun zoon Huijbert.
Meijns Hubertsz Hilhorst heeft "zeven vierendeel dachmaet lands in Morselenmaath, gemeen met vijf vierendelen van Alijt Gijsbert Gijsbertsz" opgedragen aan Rutger de Beer Hubert Hilhorstzn, voor wie Meijns Hilhorst, zijn broeder hulde, eed en manschap heet gedaan, tot zijn mondige dagen toe; 14 juli 1538.
Blijkens een aantekening heeft Rutger zelf hulde gedaan; 28 mei 1550 (deel F fol. 40 vs; zie ook C fol. 456 en D fol. 84)
Meijns Huijberts Hilhorst ontvangt na de dood van Margriete, Rutger Gijsbertsz huisvrouw, zijn oude moeder "de helft van een erf van de Brink tot aan de achterweg toe". Hij draagt dit over aan Dirk Ebbertsz en Geertje, zijn huisvrouw (zwager en zuster van Meijns); 31 december 1540.
Meijns Hubertsz Hilhorst maakte aan Oetgen Kors de Bruynendochter, zijn echte huisvrouw, de helft van een erf, geheten die Schalbrink, strekkende van den Brink tot aan de Bisschopsweert toe, met getimmerte en berg, ingaande na zijn dood, op voorwaarde dat Oetgen, zijn huisvrouw, daarvan zijn kinderen die hij bij haar heeft en nog krijgen zal, tot hunne mondige dagen toe, in kost, kleeren en alle andere nooddruft zal onderhouden. Hertrouwt Oetgen dan vervalt deze lijftocht geheel; 26 november 1543 (deel F fol. 135) (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht)

manPeter Huijbertsz Hilhorst‏
Geboren Soest
Schepen, schout van Soest
Hij is overleden tussen 1586 en 1595.

womanGeertgen Hubertse Hilhorst‏
Geboren ‎± 1516
bastaardddochter van Huijbert

woman‎Nn Hubertse Hilhorst‏‎
Geboren ‎± 1517
Zij trouwt met ene Jan en later met ene Arie. Kinderen uit 1e huwelijk Barbara Jansdochter en uit 2e huwelijk Maria Arisdochter en Hubert Arisse.

manRutger Hubertse Hilhorst de Beer‏
Geboren ‎± 1520
Hij is overleden tussen 1581 en 1587.