man‎Wouter Teunisse Kuijer‏‎, zoon van Teunis Breunisz Kuijer en Gerarda Janse "Gerritje" van Smorenburg‏.
Ook bekend als: Wouter Brunesse, gedoopt ‎20 aug 1767 Soest DTB pag. 50 (doopgetuige: Aaltja Janse Smorenburg), overleden ‎3 jun 1806 Soest‎, leeftijd ongeveer 38 jaar
Na het overlijden van zijn vader werd hij de landbouwer op "Bloemheuvel".

Notaris Cornelis Suijck akte datum 12 juli 1793:
Wouter Theunissen huurt de hof en hofstede genaamd de Bloemheuvel gelegen in Soest aan de Berg.
12 jaren a Fl 128 ook word verhuurd den Oude Hofstede gelegen dito 12 jaar a Fl 100.

Er wordt op 8 oktober 1806 een kind van Wouter Teunisse op den Berg begraven.
1) 2)

Ondertrouwd ‎8 okt 1796 Soest.
Gehuwd ‎25 okt 1796 Soest, leeftijd ongeveer 29 jaar [voor het gerecht] DTB pag. 82-83 (9 jaar gehuwd) met:

womanJannitje Willemse "Hanna" Hartman‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 20 jaar, dochter van Willem Floris Hartman en Helena "Heiltje" Willemse‏.
Ook bekend als: Hannah Wilmze, Hertman, Johanna, geboren Zevenhuizen (ut), gedoopt ‎20 aug 1776 Hoogland DTB pag. 48 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Hendrikje Willems), overleden ‎7 apr 1850 Soest akte 21‎, leeftijd ongeveer 73 jaar

Deze persoon was getuige bij:
doopgetuige: Wilhelmus van Beek, ‎1e huwelijk met: Wouter Teunisse Kuijer, 2e huwelijk met: Wilhelmus Dirkse "Willem" Zieltjes
Notaris Jan van den Hengel akte datum 8 augustus 1810:
Akte van voogdij: Hanna Hartman weduwe van Wouter Teunisse Kuyer woonachtig op den Berg gerecht Soest. Stelt voogd aan over haar kinderen blijkens testament dato 20 oogstmaand 1797, Jan van de Hengel (bloedoom van de kinderen) wonende aan de Zwartesteeg te Hamersveld en Rijk van Beek onder Soest, ooms van de kinderen.

Notaris Elbert J. Wisseling akte datum 5 april 1810:
Otto Scheltus als gemachtigde van de Heeren Matthias van Oven, Jan van den Hengel en Hanna Hartman weduwe van Wouter Theunisje Kuyer verhuuren publiek huizinge en landerijen onder de gerechte van Hoogland op Vinkenhoef. Een huizinge en 4 morgen land genaamd de 4 morgen ingezet bij Teunis Huurdeman voor f 102 niet verhoogd.

Notaris Hubertus Aloisius Vlieckx akte datum 3 mei 1812:
Verkoop Johanna Hartman, Wouter Teunisse Kuijer, Willem Zieltjes, Jan van den Hengel te Leusden Matthias van Oven, in het frans geschreven. Land in Hoogland.

Zij maakt op 7 september 1838 bij notaris Dirk Scheerenberg haar testament. Zij benoemt haar man Willen Dirkse Zieltjes tot hare erfgenaam van al de goederen die zij bij haar overlijden bezit ( zij wonen op de hofstede Bloemheuvel gelegen op de berg)

Zij heeft op 19 september 1843 haar testament opgemaakt bij notaris Dirk Scheerenberg in Amersfoort.
Daarin legateert zij aan haar zoon Dirk een somma van tweehonderd gulden in contanten.
Haar aandeel in de nalatenschap komt toe aan haar twee zoons Dirk en Wouter.
Dat er verder alleen een erfpachtrecht is dan een perceel grond groot 81 roeden en 60 ellen gelegen aan de zuidzijde van de straatweg van Utrecht naar Amersfoort. Het perceel is beplant tot sparrenbosch.

Notaris Hendrik Willem van Werkhoven akte datum 18 december 1845:
Verkoop door Johanna Hartman, weduwe van Willem Dirkse Zieltjes aan Dirk Zieltjes, de hofstede de Bloemheuvel te Soest op de Berg, groot 48 bunder, 52 roeden, 50 ellen voor f. 3.800,–

De memorie van successie is opgemaakt in Amersfoort op 9 augustus 1850 bij notaris H.W. van Werkhoven.

Wouter Teunisse, meerderjarige jongeman, geboren en wonende op den Berg onder Soest, geassisteerd met de betoom van zijn vader Teunis Breunissen, en Johanna Hartman, meerderjarige jongedochter, geboren te Zevenhuizen, wonende te Soest, geassisteerd met haar vader Willem Hartman
De huwelijksakte is ondertekend door M.J. van Dashorst, pastoor te Zoest.

Zij maken beiden hun testament op op 20 augustus 1797.
Dit is te vinden in het HUA toegang 49, invoernummer 1913 blz. 39 (bron J.J. Meerts).

womanGerritje Wouterse Kuijer‏
Gedoopt ‎21 sep 1797 Soest DTB pag. 107 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Teunisse), overleden ‎29 okt 1859 Leusden akte 22‎, leeftijd ongeveer 62 jaar

Zij en haar man waren aanwezig bij de memorie van successie van haar moeder op 9 augustus 1850.

woman‎Helena Wouterse "Heijltje"‏‎
Gedoopt ‎1 mei 1799 Soest DTB pag. 109 (religie: RK) (doopgetuige: Maria Willemse Hartman)

womanAaltje Wouterse "Antje" Kuijer‏
Ook bekend als: Aaltje Teunis, gedoopt ‎15 mei 1801 Soest DTB pag. 112, overleden ‎1 mei 1852 Leusden akte 10‎, leeftijd ongeveer 50 jaar
Bij de geboorte van Wouter wordt zij Aaltje Teunis genoemd, bij de geboorte aangifte van Johanna heet ze Aaltje Kuijer.

woman‎Metje Wouterse‏‎
Ook bekend als: Metje Teunisse, gedoopt ‎13 feb 1803 Soesterberg een van drieling, wonende op de Berg; DTB pag. 115 (doopgetuige: Gerardus "Gerrit" Hartman)

woman‎Teunisje Wouterse‏‎
Ook bekend als: Teunisje Teunisse, gedoopt ‎13 feb 1803 Soesterberg een van drieling, wonende op de Berg; DTB pag. 115 (doopgetuige: Maria Teunisse Kuijer)