man‎Isaac Jacobse‏‎, zoon van Jacob Isaakse Stalenhoef en Rijkje Hendriks van 't Klooster‏.
Ook bekend als: van Gustalenhoef, geboren ‎± 1666 Soest, overleden ‎17 okt 1744 Soest In de Birck; DTB pag. 143‎, leeftijd ongeveer 78 jaar. Beroep: landbouwer, buurmeester (Soest)
Hij huurt op 8 augustus 1708 de boerderij "Gustalenhoeff" en een stuk land genaamd "Boompjes Weijde".
Hij koopt op 12 september 1722 deze boerderij van Brigitta Geelvink, weduwe van Albert Bentes.
Bron: overdracht gerecht Soest
De boerderij Gustalenhoeff heeft als huidige adres Birkstraat 119 in Soest.
Isaac Jacobse en zijn nazaten zijn zich van lieverlee Stalenhoef gaan noemen.

Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 17 oktober 1748:
Overleden in 1744 op den Hofstede (Stalenhoef?) gelegen in de Hoogebirkt onder Soest.
Isaak Jacobsen nalatende tot zyne weduwe Maria Gijsberts en tot syne erfgenamen 5 kinderen Jacob, Gijsbert, Peter, Hendrik, Isaaken en Maria Isaaks. Scheiding van de boedel tussen moeder en de kinderen.
1) 2)

Gehuwd ‎23 sep 1701 Soest, leeftijd ongeveer 35 jaar (22 jaar gehuwd) met:

womanMaria Klaasse Schouten‏, dochter van Claes Sergersz Schouten en Oetje Wulpherse‏.
Ook bekend als: Claasse Schouten, overleden ‎14 nov 1723 Soest

Kind:

woman‎Aleida Isaaks Stalenhoef‏‎
Gedoopt ‎23 sep 1701 Soest DTB pag. 25 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Nicolaa Nicolai)

2e huwelijk

Ondertrouwd ‎28 okt 1723 Soest.
Gehuwd ‎14 nov 1723 Soest, leeftijd ongeveer 57 jaar DTB pag. 67 (20 jaar gehuwd) met:

womanMaria Gijsbertse "Marretje" Bouter‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 22 jaar, dochter van Gijsbert Beerentse Bouter en Petertje Hendrikse Roeten‏.
Ook bekend als: Pot, gedoopt ‎21 jan 1701 Soest DTB pag. 21 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Petronella Hubertus), overleden Soest. Beroep: boerin, ‎1e huwelijk met: Isaac Jacobse, 2e huwelijk met: Gerrit Jansen Kok
Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 20 november 1744:
Jacob Hendriksen van Goenendaal en Sijmontje Aelten, echtelieden, verkopen aan Maria Gijsberts, weduwe van Izaak Jacobsen de Hofstede Groenendaal gelegen onder Soest aan het Corteynde.

Isack Jacobse, weduwnaar van Maria Claas Schouten, wonende te Soest, en Maria Gijsberts, jongedochter, wonende te Soest.

Notaris Johan Harderwijk akte datum 28 oktober 1723:
Huwelijkse voorwaarden tussen Isaak Jacobse weduwnaar van Maria Claas Schouten en Maria Gijsberts wonende tot Soest. Inbreng bruidegom Hof en Hofstede met 20 mergen land gelegen tot Soest, bruiker Aart Aartsen nog en Hofstede genaamt Gijftalenhoef mede gelegen tot Soest groot 15 mergen gebruikt bij de bruidegom en nog diversen gronden in Soest.

manJacob Isaaken Stalenhoef‏
Ook bekend als: Jacob IJsakse van Stalenhoef, Jacob Isaakse, geboren Soest in het Korte eind, gedoopt ‎3 dec 1725 Soest DTB pag. 78 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Hendrijntje, dochter van Jan Artz en Peetertie Hendriks), overleden ‎26 aug 1799 Soest DTB pag. 155‎, leeftijd ongeveer 73 jaar. Beroep: boer
Hij huurt een stuk maatland groot omtrent twee dammaten van de Rooms-katholieke armen.
De andere helft wordt gehuurd door Peter Mets, waarbij ze elk jaar ruilen van voorste en achterste helft.
Dit land is gelegen onder de gerechte van Soest in de achtermaten, tegenover het erf "Hogerhorst".
Dit is beschreven op 13 oktober 1774 bij openbaar notaris Wilhelmus Gualteres van Veerssen.

woman‎Peetertie Stalenhoef‏‎
Geboren Soest Hogh Birk, gedoopt ‎13 sep 1727 Soest DTB pag. 87 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Cnelia, dr. Rijer Aelte en Jannigie Teunis), overleden ‎voor 1744‎, leeftijd ongeveer 17 jaar 3)

manGijsbert Isaacs "Gort" Stalenhoef‏
Geboren ‎± 1730 Soest, overleden ‎22 sep 1780 Eemnes‎, leeftijd ongeveer 50 jaar, begraven ‎28 sep 1780 Eemnes DTB pag. 166. Beroep: landbouwer

manPeter Isaaksen Stalenhoef‏
Geboren Soest in de Hoge Birkt, gedoopt ‎15 sep 1733 Soest DTB pag. 100 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antie dochter Cnelis Gerbregse en Maij Pieters), overleden ‎6 jul 1814 Soest in het huis nr. 5 in de Birck; akte 17‎, leeftijd ongeveer 80 jaar (overlijden aangifte: Isack Stalenhoef akte 17). Beroep: boer
Volgens de "Staat van Opneming" uit 1810 was hij eigenaar van 51 morgen en 167 roeden bouw- en weiland, bos en heide.

manHendrik Isaacs Stalenhoef‏
Ook bekend als: Hendrik IJsaksen Stalenhoeff, Hendrikus Isaakse, Henricus Isaakke, geboren Soest in de Hoge Birkt, gedoopt ‎15 jun 1735 Soest DTB pag. 107 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maijgie dochter van Teunis Stam en Neeltie Fastrix), begraven ‎6 mrt 1803 Soest DTB pag. 156. Beroep: boer
In 1786 bestaat zijn gezin uit tien personen en een dienstbode.
Bron: Inwonerslijst Soest 1786

man‎Ricardus Stalenhoef‏‎
Geboren Soest Hogh Birk, gedoopt ‎31 mei 1737 Soest DTB pag. 114 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Gerrigie Hendriks), overleden ‎voor 1744‎, leeftijd ongeveer 7 jaar 2)

womanMaria Isaakse Stalenhoef‏