woman‎Maria "Mie" Kuijer‏‎, dochter van Albertus "Aalbert" Kuijer en Maria van Stoutenburg‏.
Geboren ‎21 jul 1852 Soest in het Korte eind, wijk C nr 23; akte 60, overleden ‎1 mrt 1903 Soest akte 13‎, leeftijd 50 jaar, begraven ‎5 mrt 1903 Soest

Gehuwd ‎2 mei 1891 Soest, leeftijd 38 jaar akte 11 (11 jaar gehuwd) met:

manAdrianus "Arie" van Hofslot‏, leeftijd bij huwelijk 28 jaar, zoon van Adrianus "Aart" van Hofslot en Maria Wantenaar‏.
Geboren ‎14 sep 1862 Soest akte 72, overleden ‎1 okt 1943 Soest akte 206‎, leeftijd 81 jaar. Beroep: landbouwer, ‎1e huwelijk met: Maria "Mie" Kuijer, 2e huwelijk met: Heintje Eek
Hij was eerst landbouwer op de boerderij Kerkstraat 19, die aan zijn schoonvader toebehoorde.
Na het overlijden van zijn vrouw moest hij deze boerderij verlaten.
Hij zette het boerenbedrijf voort op de inmiddels verdwenen boerderij aan de Ferdinand Huycklaan ter hoogte van nr. 22.
Bron: Verdwenen Soest

Kind:

womanMaria "Mie" van Hofslot‏
Geboren ‎22 mei 1895 Soest akte 60, overleden ‎9 sep 1951 Soest akte 170‎, leeftijd 56 jaar
Over haar is verschillend geschreven, zo zou zij als kind door haar moeder ontzettend verwend zijn.
Toen haar moeder overleed zou zij van haar vader en stiefmoeder hard hebben moeten werken.
Toen zij tot overmaat van ramp ongehuwd zwanger raakte, werd dat als een grote schande gezien.
Dochters van daggelders werd dat veel minder ernstig aangerekend, maar dochters van de boerenstand hadden een doodzonde begaan.
Zij is dan ook te Amsterdam bevallen en de aanwezigheid van een kind heeft haar financiƫle aantrekkelijkheid doen dalen.
Dat zij met een boerenknecht getrouwd is, heeft haar wel buiten de boerengemeenschap geplaatst.

1) bron: Soester Courant: Verdwenen Soest, extra tekst: publicatiedatum 19 december 2001