man‎Arnoud Johan Carel Loten van Doelen Grothe‏‎, zoon van Mr. Constant Jacob Willem Grothe en Jkvr. Renée Henriette van Weede‏.
Geboren ‎29 apr 1889 Soest akte 34, overleden ‎20 jan 1932 Avignon [FRA]‎, leeftijd 42 jaar 1), begraven ‎26 jan 1932 Soest 2)
Arnoud nam met dr. Sprenger van Eyk deel aan de Sterrit naar Monte Carlo en werd bij Avignon aangereden door een andere auto. De heer Loten van Doelen Grothe werd op slag gedood; de heer Rodrigo raakte ernstig gewond. Dr. van Eyk en diens chauffeur bleven ongedeerd.

Uit het boek "Gebr. Nefkens B.V. een eeuw autogeschiedenis", van auteur Jac Maurer, het volgende fragment:
"Een Graham-Paige won de Ralley van Monte Carlo! De Nederlandse equipe, bestaande uit de heren J. Sprenger van Eyck, F. Rodrigo, A. Loten van Doele Grothe en A. Laurs, werd royaal gesponsord door Piet Nefkens en met succes. Rodrigo was op dat moment adjunct-directeur van de toen officiële 'N.V. Gebr. Nefkens Automobiel-Maatschappij' te Utrecht. Een jaar later behaalden zij in dezelfde ralley de eerste prijs in het bergklassement, de deelname in het jaar daarop eindigde echter zeer tragisch met een ongeval, waarbij A. Loten van Doelen Grothe om het leven kwam. Nefkens trok zich meteen terug uit de ralleysport."

Gehuwd ‎5 okt 1915 Baarn, leeftijd 26 jaar akte 41 (16 jaar gehuwd) met:

womanTheresia Maria Charlotta Rouppe van der Voort‏, leeftijd bij huwelijk 34 jaar
Geboren ‎13 nov 1880 ′s-Hertogenbosch akte 741, overleden ‎1 mrt 1973 Bilthoven‎, leeftijd 92 jaar 3), begraven ‎3 mrt 1973 Lage Vuursche (bekijk grafsteen), 1e huwelijk met: Frederik Lodewijk Herbert Jan Bosch van Drakenstein, ‎2e huwelijk met: Arnoud Johan Carel Loten van Doelen Grothe

1) bron: CBG - Centrum voor familiegeschiedenis, extra tekst: Familieadvertenties
2) bron: Archief Eemland ‎29 jan 1932, extra tekst: Soester Courant
3) bron: Delpher ‎5 mrt 1973, extra tekst: De Tijd