woman‎Heijltje Cornelis‏‎, dochter van Cornelis Teunisz Loogensz en Gerritje Peter Cornelisz Ruijcht‏.
Geboren ‎± 1650 Soest, overleden ‎voor okt 1709 Soest‎. Beroep: boerin

Gehuwd ‎± 1680 Soest, leeftijd ongeveer 30 jaar met:

manWillem Gijsbertsz van den Bremert‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 30 jaar, zoon van Gijsbertus Cornelis Lubbertsz van den Breemert en Berbera Cornelis Reijerszdr Lasenberch‏.
Ook bekend als: Wilm Gijsberse, geboren ‎± 1650, overleden ‎voor dec 1729‎, ‎1e huwelijk met: Heijltje Cornelis, 2e huwelijk met: Neeltje Gijsberts

manCornelis Willemse "Knelis" van den Breemert‏
Roepnaam: Knelis 1), geboren ‎± 1680 Soest, overleden ‎na okt 1757‎. Beroep: boer

womanGerritje Willems van den Bremert‏
Geboren ‎± 1680, overleden ‎17 okt 1750 Soest DTB pag. 147‎, leeftijd ongeveer 70 jaar. Beroep: boerin
Notaris Anthonij van Veersen akte datum 28 februari 1738:
Gerritje Willems wed. en boedelhoudster van Hendrik Jansen van ’t Klooster verkopen aan Jannetje Hendriks van ’t Klaarwater een half mergen land op de Eng onder Soest.
Verder genoemd Jan Hendrikse van ’t Klooster gehuwd met Willemijntje van Smorenburg, Toon Hendriks van ’t Klooster meerderjarige jongeman, Hendrik Smorenburg gehuwd met Heijltje Hendriks van ’t Klooster, Barbara Hendriks van ’t Klooster meerderjarige dochter, Meerten Hendriks van ’t Klooster kinderen erfgenamen van Hendrik Jansen van ’t Klooster.
16 maart 1738 huurcontrakt van de bovengenoemde wed. aan Toon Hendrikse van ’t Klooster een Hofstede met ruim 15 mergen land in Soest (akte n° 23).

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief