man‎Willem Gijsbertsz van den Bremert‏‎, zoon van Gijsbertus Cornelis Lubbertsz van den Breemert en Berbera Cornelis Reijerszdr Lasenberch‏.
Ook bekend als: Wilm Gijsberse, geboren ‎± 1650, overleden ‎voor dec 1729‎

Gehuwd ‎± 1680 Soest, leeftijd ongeveer 30 jaar met:

womanHeijltje Cornelis‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 30 jaar, dochter van Cornelis Teunisz Loogensz en Gerritje Peter Cornelisz Ruijcht‏.
Geboren ‎± 1650 Soest, overleden ‎voor okt 1709 Soest‎. Beroep: boerin

manCornelis Willemse "Knelis" van den Breemert‏
Roepnaam: Knelis 1), geboren ‎± 1680 Soest, overleden ‎na okt 1757‎. Beroep: boer

womanGerritje Willems van den Bremert‏
Geboren ‎± 1680, overleden ‎17 okt 1750 Soest DTB pag. 147‎, leeftijd ongeveer 70 jaar. Beroep: boerin
Notaris Anthonij van Veersen akte datum 28 februari 1738:
Gerritje Willems wed. en boedelhoudster van Hendrik Jansen van ’t Klooster verkopen aan Jannetje Hendriks van ’t Klaarwater een half mergen land op de Eng onder Soest.
Verder genoemd Jan Hendrikse van ’t Klooster gehuwd met Willemijntje van Smorenburg, Toon Hendriks van ’t Klooster meerderjarige jongeman, Hendrik Smorenburg gehuwd met Heijltje Hendriks van ’t Klooster, Barbara Hendriks van ’t Klooster meerderjarige dochter, Meerten Hendriks van ’t Klooster kinderen erfgenamen van Hendrik Jansen van ’t Klooster.
16 maart 1738 huurcontrakt van de bovengenoemde wed. aan Toon Hendrikse van ’t Klooster een Hofstede met ruim 15 mergen land in Soest (akte n° 23).

2e huwelijk

Ondertrouwd ‎12 okt 1709 Soest.
Gehuwd ‎28 okt 1709 Soest, leeftijd ongeveer 59 jaar DTB pag. 4
Gehuwd (religieus) ‎28 okt 1709 Soest DTB pag. 123 (religie: Rooms Katholiek) (maximaal 20 jaar gehuwd) met:

womanNeeltje Gijsberts‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 39 jaar, dochter van Gijsbert Meuwisse en Petertje Ebberts Kool‏.
Ook bekend als: Neeltje Gijsbers, geboren ‎± 1670, 1e huwelijk met: Wouter Peterse Roeten, ‎2e huwelijk met: Willem Gijsbertsz van den Bremert, 3e huwelijk met: Claas Thijmense

Willem Gijsbertszen van den Bremert, laatst weduwnaar van Heijltje Kornelis, wonende te Soest, en Neeltje Gijsbertszen, weduwe van Wouter Peterszen Roeten, wonende te Soest
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 14

Willem Gijsbertse, weduwnaar van Heijltje Cornelisse, en Marritje Cornelisse met haar erfgenamen, erven van Klaas Hendrikse Spruijt 3 morgen land aan de Agterweg, genaamd de Roeken, ten oosten van Gijsbert van Lienaer, ten westen Cornelis Zegers, ten zuiden de Gemeeneweg en ten noorden de heer Arnoud van Westrenen; 1702
Bron: RAU R.A. nr 1144

Willem Gijsbertse, weduwnaar van Heijltje Cornelisse, verkoopt aan Gijsbert Lambertse zekere huijsinge met desselfs grond en een hof en drie willigebomen, begrensd aan de ene zijde de erfgenamen van Wenkum en aan de andere zijde de verkoper met een kampje en een schuurtje, gehuisd en geland, voor 50 gulden van 20 stuivers het stuk; 1703
Bron: RAU R.A. nr 1144

Willem Gijbertse van de Breemert verhuurt aan Cornelis Jans v.d. Wave (?) circa 3 morgen weijland, aan de ene zijde Cornelis Zegers, aan de andere zijde N. van Leendert, brouwer in de brouwerij van de Posthoorn tot Amersfoort, voor 6 jaar voor 43 gulden per jaar; 1706
Bron: RAU R.A. nr 1144

Willem Gijsbertse van den Breemert, verkoper, en Peter Aartse v.d. Pol, koper, van een sekere huijsinge en hofje, aan de ene zijde het pastoriehuis, tegenwoordig bewoond wordende door predikant v.d. Helm, aan de andere zijde de verkoper zef naast gehuisd en gelegen, voor 200 caroli-gulden.
De grond achter het huis is ook voor de koper, hierop staan twee schuren waar de verkoper het gebruiksrecht heeft zo lang hij leeft.
De bomen achter het huis op de Brink zijn voor verkoper; 1706.

Willem Reijdertse, schaapherder, is naaste bloedverwant van Annetje Ariaans, in leven gehuwd met Rutger Gijsbertse en uit dien hoofde voogd over de onmondige kinderen van Rutger en Annetje, te weten Arien, Marry, Annetje, Neeltje en Caatje.
Ten overstaan van de schout wordt een akte verleden waarin worden genoemd Willem Gijsbertse van Bremert en Hendrik Berendse als tegenwoordige bloedmomboirs en naasten over dezelve kinderen; 28 april 1725

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief