woman‎Maria Philipse‏‎
Geboren ‎± 1660
Notaris Volquen Saab akte datum 1 juli 1719;
Maritje Philipsen, weduwe van Selfre Willemsen, Jacob Elbersen gehuwd met Gijsbertje Selvre, Lijsbeth Selvre zij verkopen aan de Heer Mr. Jan Frederick Teeckman Heere van ’t Hoogeland ect. en vrouwe Wilhelmina van Hoornbeecq echteluijden een seecker huijzinge, hof en hofstede, ofte Erve en Goed met de aan horige landerijen gelegen in de Hoge Birkt gerecht van Soest streekende van de Duijnen tot de Neerwegh toe, westwaarts de koper met zijn plaats genaamt Hofslot en nog 2 mergen bouwland gelegen in ’t Geijn onder Soest. Koopsom 3000 carolus guldens.

Gehuwd met:

manSelf Willemse‏
Ook bekend als: Selfre Willemsen, geboren ‎± 1660, overleden ‎voor 1719‎. Beroep: impostmeester
Selff Willemz wonende in de Hogenbirkt verhuurt aan Evert Petersen een seeckere Hofstede gelegen in de Hogenbirkt in dier voegen als zijn schoonvader het heeft gebruikt.
Notaris Antony Bloeijlant akte datum 28 april 1702.

womanGrietje Selve‏
Ook bekend als: Grietie Wilms, geboren ‎± 1690 Soest, overleden ‎18 dec 1756 Soest DTB pag. 149‎, leeftijd ongeveer 66 jaar

woman‎Lijsbeth Selvre‏‎

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief