woman‎Petronella Aartsdr‏‎
Geboren ‎± 1730

Ondertrouwd ‎15 apr 1763 Hoogland.
Gehuwd ‎3 mei 1763 Hoogland, leeftijd ongeveer 33 jaar met:

manJan Willemsz‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 33 jaar
Geboren ‎± 1730

Jan Willemsen, meerderjarige jongeman, geboren en wonende te Hoogland, met zijn vader Willem Jansen, en Petronella Aarts, minderjarige dochter, ouderloos, geboren en wonende te Hoogland, met haar broer Willem Aartsen (Eemlandse Klappers deel 6 pagina 89)
Ondertrouw:Eemlandse Klappers deel 6 pagina 89
Huwelijk: Eemlandse Klappers deel 6 pagina 89

woman‎Anna Vreeburg‏‎
Gedoopt ‎3 jan 1764 Hoogland DTB pag. 6 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Anna Willems)

man‎Adrianus Vreeburg‏‎
Gedoopt ‎16 jun 1766 Hoogland DTB pag. 14 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antonia Arisse)

woman‎Elisabeth Vreeburg‏‎
Gedoopt ‎16 jul 1769 Hoogland DTB pag. 23 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Barbara Jansen)

woman‎Machtildis Vreeburg‏‎
Gedoopt ‎1 feb 1771 Hoogland DTB pag. 28 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Jannitjen Aerts)

manAart Jansz Vreeburg‏
Gedoopt ‎19 dec 1776 Hoogland DTB pag. 49 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Aaltje Gerrits), overleden ‎10 jul 1828 Hoogland akte 19‎, leeftijd ongeveer 51 jaar. Beroep: daghuurder

manDirk Jansen Vreeburg‏
Ook bekend als: Freeburg, Vrijburg, gedoopt ‎14 sep 1780 Hoogland DTB pag. 61 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antje Jans), overleden ‎13 jan 1864 Soest in het Lange eind, wijk A nr 51; akte 6‎, leeftijd ongeveer 83 jaar. Beroep: daghuurder
197 Waverveen
Acten van Indemniteit voor Dirk Jansen
Pro Deo
Wij Schout en Schepenen van 't Hoogland en Emiclaar Declareren bij dezen, dat ingevallen Dirk Jansen wettigen zoon van Jan Willemse en Peternel Aartz, zijnde van den Roomschen Godsdienst en alhier geboren, zijnde nu van hier tot onder de Vrijheid van Amersfoort vertrokken, aldaar ofte elders 't eniger tijd tot onverhoopden armoede mochte komen, te geraken. Wij dezelve Dirk Jansen, alhier wederom als inboorlinge zullen admitteren en naar vermogen doen allimenteren.
Actum Hoogland den 26 november 1803.
Ten ordenn: als boven J van de Coterlet secretis.
Dit is de twede Actem alzo de eerste vermist is. J van de Coterlet.