man‎Claas Huijbertse van Veldhuijzen‏‎, zoon van Huijbert Claassen van Veldhuijzen en Aaltje Eijmerts‏.
Ook bekend als: Claas Huijbertsen van Velthuijsen, geboren Soest op de Bergh, gedoopt ‎13 feb 1719 Soest DTB pag. 30 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Cnelia dochter van Claes Peeterse en Huijbertie Huijbers)

Ondertrouwd ‎29 sep 1744 Soest.
Gehuwd ‎20 okt 1744 Soest, leeftijd ongeveer 25 jaar DTB pag. 80-81 met:

womanGrietje Geurtse van Bennekom‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 20 jaar, dochter van Geurt Jansen van Bennekom en Everarda Dircks Besselse‏.
Geboren ‎± 1724 Amersfoort op Middelhoef

Claas Huijbertsen van Velthuijsen, jongeman, wonende te Soest, met zijn vader Huijbert Claasen van Velthuijsen, en Grietje Geurtsen van Bennekom, jongedochter, wonende te Soest, met haar vader Geurt Jansen van Bennekom
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 95

De Regeerders der Stad Amersfoort belooven bij dessen, dat indien Grietje Geurts, huijsvrouw van Claas Hubertsen, in de Vrijheijd deser Stad op Middelhoef gebooren en na Soest vertrokken, mogte siek worden en buijten staat geraaken om haar brood te winnen haar Ed. Achtbre. deselve Grietje Geurts weder binnen dese stad of in desselfs vrijheijd sullen ontfangen, en alsulks de armmeesters van Soest van haar onderhoud ontheffen.
Actum den 26e October 1744.
Ter ordonn.tie van deselve abs secreto. J V Brinkesteijn

woman‎Maria van Veldhuijzen‏‎
Gedoopt ‎21 feb 1745 Soest DTB pag. 6 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Heubertie van Veldhuijzen)

manAntonius Claassen "Toon" van Veldhuizen‏