man‎Antonius Peterse "Theunis" Steenbeek‏‎, zoon van Peter Hendrikse Steenbeek en Maria Willems‏.
Ook bekend als: Teunis Peterse Steenbeek, gedoopt ‎28 nov 1750 Soest DTB pag. 15 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Metje Gijsberts), overleden 1), begraven ‎25 dec 1798 Soest DTB pag. 155
Teunis was 24 juni 1790 present namens het gerecht Soest bij de verkoping van de "Heezereng" aan Hendrik van Batenburg in het huis van Wilhelmus Schimmel te Zoestdijk

Hij werd op 9 maart 1795 al aangesteld door de Municitaliteit van Amersfoort om te zorgen dat hooi beschikbaar kwam voor de Franse cavalerietroepen.
Hij had dit hooi al in december 1794 gekocht.
Intussen had de secretaris der Municipaliteit van de stad Naarden op 28 februari, geassisteerd door acht Huzaren en de officier, het hooi opgeëist ten behoeve van twee Escadrons Huzaren van het achtse regiment.

Hij was tijdens de Bataafse revolutie op 16 maart 1795 tot volksrepresentant gekozen in de Provinciale vergadering.
Had hij deze verkiezing te danken aan het feit dat hij in de nabijheid van de buitenplaats "Hofslot" woonde en daardoor contacten met de bewoners had?

Vrijwel direct op 19 maart 1795 verscheen hij voor de Municipaliteit van Huizen (NH).
Hij vroeg toen om levering van hooi ten behoeve van de Franse troepen.
Bron: "Het Dorp Huizen Noord Holland", auteur A. Nonymus, blz. 105

Ondertrouwd ‎5 jul 1776 Soest.
Gehuwd ‎23 jul 1776 Soest, leeftijd ongeveer 25 jaar DTB pag. 75
Gehuwd (religieus) ‎23 jul 1776 Soest DTB pag. 142 (22 jaar gehuwd) met:

womanElisabeth Peterse "Lijsje" Mets‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 37 jaar, dochter van Peter Jansz Mets en Elisabeth Janse "Lijsbetie" de Vries‏.
Ook bekend als: Lijsje Peterse Mets, Elisabeth Metz, Elizabetha Peterse Mets, gedoopt ‎24 mrt 1739 Soest DTB pag. 120 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Jannitje Jans), overleden ‎22 dec 1820 Soest akte 32‎, leeftijd ongeveer 81 jaar

Teunis Peterse Steenbeek, meerderjarige jongeman, wonende te Soest, met zijn vader Peter Hendrikse Steenbeek, en Lijsje Peterse Mets, meerderjarige jongedochter, wonende te Soest, met haar vader Peter Jansen Mets
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 89

Zij zijn eigenaar van een "seekere huijsinge, erven en grond met twee schuren, staande en gelegen op het Lange End, daar oostwaards het Schuttersgildhoff, suijdwaarts Henricus de Beer en de Dorpsbrink, west en noordwaarts de Dorpsbrink naast geland en gelegen zijn".
Zij brengen dit in publieke verkoop in 1781 en het wordt gekocht door Gerrit Plaster voor 537 gulden.

womanMaria Teunisse Steenbeek‏
Ook bekend als: weduwe C. Kok, gedoopt ‎26 apr 1777 Soest DTB pag. 71 (religie: Rooms Katholiek), overleden ‎15 apr 1862 Soest akte 34‎, leeftijd ongeveer 84 jaar. Beroep: boerin
Zij wordt vermeld in de Staat van het Veefonds van 1832 als houder van:
22 runderen boven de twee jaren
15 runderen beneden de twee jaren
5 paarden boven de drie jaren
2 paarden beneden de drie jaren

Zij schonk de beelden van de apostelen Petrus en Paulus bij de herbouw van de Petrus en Pauluskerk (bron aantekeningen bouwpastoor Steenhoff).
De beelden staan nu nog steeds buiten in nissen van de toren.

woman‎Elisabeth Steenbeek‏‎
Gedoopt ‎1 mei 1779 Soest DTB pag. 74 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antje Peterse Mets)

woman‎Jannitje Steenbeek‏‎
Gedoopt ‎13 jul 1781 Soest DTB pag. 78 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antje Peterse Mets)