man‎Teunis Hendrikse "Anthony" van 't Klooster‏‎, zoon van Hendrik Jansen van 't Klooster en Gerritje Willems van den Bremert‏.
Ook bekend als: Anthonij van den Clooster, Anthonij Hendrikse van 't Clooster, gedoopt ‎9 mrt 1708 Soest DTB pag. 72 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Annigie Gerbrants), overleden ‎voor jun 1769‎, leeftijd ongeveer 61 jaar
Notaris Anthonij van Veersen akte datum 30 oktober 1737:
Overleden Hendrik Janssen van 't Klooster nalatende zijn weduwe Gerritje Willems en kinderen Jan, Anthony, Meerten, Barbara en Haeltje.
Den boedel geestimeerd en vervolgens verkocht aan haar nog ongehuwde zoon Anthony Hendrikse van 't Klooster den boedel geheel beschreven.
o.a. de beste wagen voor f 50, plagge wagen voor f 25, plagge wagen voor f 25, 1 koe voor f 40, 3 koeien voor f 100, 3 koeien voor f 100, 1 pinkveers voor f 15, 1 overgaan veer voor f 25, 1 kalf voor f 6, 2 paarden voor f 144, 1 varken voor f 30, 1 varken voor f 8, enz., enz. de gehele boedel voor f 1181 - 3 st.

Ondertrouwd ‎3 okt 1738 Soest.
Gehuwd ‎19 okt 1738 Soest, leeftijd ongeveer 30 jaar DTB pag. 28 (maximaal 30 jaar gehuwd) met:

womanGertrudis Harmens "Geertje" Veenschoten‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 28 jaar
Ook bekend als: Geertje Hermense, Gertrudis Harmsen, Geertje Hermen, Herms, geboren ‎± 1710, overleden ‎± 1793‎, leeftijd ongeveer 83 jaar, ‎1e huwelijk met: Teunis Hendrikse "Anthony" van 't Klooster, 2e huwelijk met: Jan Willemse Schimmel

Anthonij Hendrikse van 't Klooster, meerderjarige jongeman, met zijn moeder de weduwe Hendrik Jansen van 't Klooster, en Geertje Hermens, minderjarige jongedochter, met haar vader Hermen Jansen
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 50

Notaris Anthonij van Veersen akte datum 3 oktober 1738:
Huwelijkse voorwaarden Anthony Hendriks van ’t Klooster en Geertje Herms.
Inbreng bruidegom inboedel, huisraad, hoij en stroij, koeien en paarden en verder have en vee.
Inbreng bruid haar moeders aandeel.

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief