woman‎Geertje Evertse‏‎
Overleden ‎voor 1687

Gehuwd ‎1665 (maximaal 17 jaar gehuwd) met:

manClaes Jacobs‏, zoon van Jacob Claes en ‏.
Overleden ‎voor 1682
Hij gebruikte de naam Tolboom.

Zij woonden en werkten op de boerderij "De Hooge Steeg" in Zevenhuizen.

2e huwelijk
woman‎Geertje Evertse‏‎

Gehuwd ‎6 jan 1682 Hoogland DTB pag. 201 (maximaal 5 jaar gehuwd) met:

manJan Jansen Tolboom‏
Ook bekend als: Joannes Tolboom, Jan Jansen van Doorn, overleden ‎1737. Beroep: boer, tabaksplanter, ‎1e huwelijk met: Geertje Evertse, 2e huwelijk met: Dirckie Willemse
Bij zijn tweede huwelijk woonde hij aan de "Laeck onder het gerecht van Sevenhuijsen”.
Hij was schepen van Duist, de Haar en Zevenhuizen.

Notaris Erasmus van Goudoever akte datum 10 december 1727;
Jan Tolboom wonende aan de Laak huurt van de Heer Willem van Geijn raad in de vroedschap deser stad omtrent 8 dammaten polderland gelegen in de Bovenduijst aan de Laak. 6 jaren à ƒ 60.

Notaris Erasmus van Goudoever akte datum 18 maart 1732;
Testament van Jan Jansen van Doorn door de wandeling genaamt Jan Tolboom wonende in de Bovenduijst aan de Laack. Hij prelegateerd aan zijn zoon Jan Jansen die nu nog ongetrouwt woonende is en lange jaren de bouwerije en tabaksplantage etc. waargenomen heeft, doordien hij testateur aan de eene hand lam en tot het werken onmachtig is de helfte van ’t getimmerte staande op de Hofstede van de Vrouwe Conventen.

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief