man‎William Carel Johan Versteegh‏‎
Geboren ‎19 mei 1886 Soerakarta [IDN]‎ 1), overleden ‎6 jan 1975 Den Haag‎, leeftijd 88 jaar. Beroep: vliegenier, eigenaar vliegschool Soesterberg, onderdirecteur bij KLM
William Versteegh stond al op 21 jarige leeftijd voor de ambtenaar van de Burgerlijke Stand in Den Haag.
Hij was de gemachtigde voor zijn toekomstige zwager, die in Indiƫ was en met zijn zus wilde trouwen.
William was toen cadet bij de Koninklijke Marine te Breda.
Bij zijn eigen huwelijk woonde hij in Soesterberg.
Hij was de leider van het escadrille Versteegh, ook bekend als 'De vijf vingers aan een hand'.
Bron: Wikipedia
Bij raadsbesluit van 15 mei 1975 van de gemeenteraad van Soest werd de Versteeghlaan naar hem vernoemd.

Gehuwd ‎2 mei 1916 's-Gravenhage, leeftijd 29 jaar akte B220 (58 jaar gehuwd) met:

womanPetronella Elisabeth Leonarda Marijnen‏, leeftijd bij huwelijk 23 jaar
Geboren ‎10 mei 1892 Breda akte 312

Zij woonden bij de geboorte van hun zoon aan de Soestdijkscheweg 27 in De Bilt.

man‎William Carel Johan Versteegh‏‎
Geboren ‎10 apr 1917 De Bilt akte 32, overleden ‎21 jan 1949 Batavia [IDN] akte A439 's-Gravenhage‎, leeftijd 31 jaar. Beroep: gezagvoerder bij een luchtvaartmaatschappij

Naam gefilterd‏ PRIVACY FILTER

1) bron: RoosjeRoos.nl Burgerlijke Stand Nederlands Indiƫ
2) bron: De straat waarin wij wonen - Geschiedenis en verklaring van de straatnamen in Soest, extra tekst: blz. 84.