man‎Coenraad van Beuningen‏‎
Geboren ‎1622, overleden ‎26 dec 1693‎, leeftijd 70 of 71 jaar
Het is onzeker of hij wel langere tijd in Soest doorgebracht heeft.
Bij raadsbesluit van 9 oktober 1923 van de gemeenteraad van Soest is de Van Beuningenlaan naar hem vernoemd.
De daarbij afgedrukte informatie betreffende Soest is volkomen onjuist (T. Hartman).

Gehuwd ‎24 mei 1686 Amsterdam, leeftijd 63 of 64 jaar (7 jaar gehuwd) met:

womanJacoba Victoria Bartolotti van den Heuvel‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 46 jaar, dochter van Willem van den Heuvel tot Beichlingen dit Bartolotti en Jacoba van Erp‏.
Ook bekend als: Bartholotti, geboren ‎± 1640 Amsterdam, overleden ‎22 okt 1718 Den Haag‎, leeftijd ongeveer 78 jaar, begraven Soest
Uit de erfenis van haar ouders kocht zij de buitenplaats "Heuvel en Daal".
In 1668 koos zij Heuvel en Daal in Soest tot haar vaste woonplaats.
Na het overlijden van Coenraad verkocht zij de Amsterdamse bezittingen en ging weer terug naar Soest.
Zij heeft ervoor gezorgd dat de aanlegplaats en het veerhuis aan de Kleine Melm weer herbouwd werden.
Waarschijnlijk zijn deze door de Franse troepen gebrandschat in 1672/1673.

Notaris Johan de Goeije schrijft op 20 augustus 1706 de volgende akte;
Huurcontract aan Jan Claassen Pannekoek en Aeltje Willems van Dijk echtelieden huuren van Vrouwe Jacoba Victoria Bartholotti van den Heuvel weduwe van wijlen Coenraad van Beurningh in sijn leven Borgmeester tot Amsterdam een secker Bouwerf met Bergh en Schuur (huis niet genoemd) omtrent 19 mergen land en 4 mergen maatland gelegen aan de rivier de Eem onder Soest in de Hogbirkt ( dit zal de "Klein Melm zijn (TH)). 6 jaren à ƒ 215 's jaars.

Zij is in een grafkelder in de "Oude Kerk" begraven.
Haar wapenschildbord is nog steeds in de kerk aanwezig.
Bij raadsbesluit van 9 oktober 1923 heeft de gemeenteraad van Soest besloten om de Bartolottilaan naar haar of naar haar vader te vernoemen.
Het is onduidelijk of de informatie over Bartolotti toen al bij de raadsleden bekend was of in 1985 door Ben J. van Os is toegevoegd.
2) 3) 4)

Huwelijk: DTB Trouwen pag. 47

1) bron: De straat waarin wij wonen - Geschiedenis en verklaring van de straatnamen in Soest, extra tekst: blz. 78
2) bron: De straat waarin wij wonen - Geschiedenis en verklaring van de straatnamen in Soest, extra tekst: blz. 4.
3) bron: Soest in de zeventiende en achttiende eeuw, extra tekst: blz. 203 t/m 209.
4) bron: Historie Leusden - Notariëel archief