man‎Wilhelmus Lodewijk Smit‏‎
Geboren ‎20 apr 1842 Amsterdam‎ 1), overleden ‎voor apr 1874‎, leeftijd maximaal 32 jaar
Wilhelmus is op 25 juni 1868 met het Schoenerschip "Handel" uit Hellevoetsluis gezeild.
"Aangezien van gemeld vaartuig, bestemd voor eene reis naar Suriname, sedert bevongenoemd tijdstip van uitzeilen, geene tijdingen zijn ontvangen, en er van niemand der opvarenden en alzoo ook van gezegden Wilhelmus Lodewijk Smit niets is vernomen en men derhalve met grond mag veronderstellen, dat gemeld vaartuig door een noodlottig ongeval met man en muis is vergaan.
Aangezien er sedert het uitzeilen van voormeld schip op 25 juni 1868 bijna zes jaren zijn verlopen en de eischeres als echtgenote er belang bij heeft, dat thans het vermoedelijk overlijden van den gedaagde worde uitgesproken en haar tevens bij vonnis, dit vermoedelijk overlijden zullende uitspreken moge worden vergund een ander huwelijk aan te gaan."
Gedateerd 24 april 1874.

Gehuwd ‎26 apr 1865 Kralingen, leeftijd 23 jaar akte 15 (maximaal 9 jaar gehuwd) met:

womanSara Maria den Appel‏, leeftijd bij huwelijk 23 jaar, dochter van Hugo Aalstius den Appel en Agnes Christina Wilhelmina Köhler‏.
Geboren ‎1 dec 1841 Rotterdam akte 2862, overleden ‎27 jan 1931 Winschoten akte 12‎, leeftijd 89 jaar, ‎1e huwelijk met: Wilhelmus Lodewijk Smit, 2e huwelijk met: Jacobus Anthonius van Rossenberg

1) bron: Bevolkingsregister Amsterdam, extra tekst: Deel 992, periode 1851-1863
2) bron: CBG - Centrum voor familiegeschiedenis, extra tekst: Familieadvertenties