man‎Hermanus Wilhelmus "Herman" Schimmel‏‎, zoon van Hendrikus Petrus "Hendrik" Schimmel en Alijda Anna "Alie" van den Hengel‏.
Geboren ‎3 dec 1912 Soest akte 148, overleden ‎2 jan 2011 Soest (bekijk overlijdensbericht)‎, leeftijd 98 jaar, begraven Soest (bekijk grafsteen) (bekijk het bidprentje). Beroep: melkslijter, boerenknecht, veehouder
Hij is geboren op de boerderij "De Hooge Heerd" aan het Kerkpad ZZ 13.
Daarna was hij boerenknecht en veehouder op boerderij "De Nieuwe Graskamp" aan de Birkstraat 110 in Soest.
Hij is daar tot zijn overlijden blijven wonen, alhoewel hij door diabetes de laatste jaren zijn beide benen moest missen.
Tot het einde bleef hij helder van geest.

Gehuwd ‎± 1950, leeftijd ongeveer 38 jaar (ongeveer 55 jaar gehuwd) met:

womanCecilia Verhoef‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 29 jaar, dochter van Wouterus "Wouter" Verhoef en Gijsbertha "Bertha" van den Tweel‏.
Geboren ‎25 jul 1921 Terschuur‎ 1), overleden ‎23 dec 2005 Soest (bekijk overlijdensbericht)‎, leeftijd 84 jaar, begraven Soest (bekijk grafsteen) (bekijk het bidprentje)

Na hun huwelijk gingen zij wonen en werken op de boerderij "De Nieuwe Graskamp".
Na de bedrijfsbeƫindiging in 1981 zijn verschillende landerijen geveild op 22 april 1981.
Wel zijn zij daar blijven wonen te midden van hun hobby: tuigpaarden.

man‎Gijsberthus Henricus "Gijs" Schimmel‏‎
Geboren ‎22 apr 1966 Soest gedachtenisprentje2), overleden ‎26 feb 2015 Wageningen‎, leeftijd 48 jaar, begraven Soest (bekijk grafsteen). Woonplaats: Birkstraat 110 Soest (‎mei 1966)

1) bron: Archief Eemland ‎2 aug 1921, extra tekst: De Eembode
2) bron: Archief Eemland ‎3 mei 1966, extra tekst: Soester Courant