man‎Adrianus "Aart" Hartman‏‎, zoon van Willem Floris Hartman en Alida "Aaltje" Ariese‏.
Ook bekend als: Ari Hardman, Arien Hardman, Aart Willemsen Hartman, geboren onder 't Hogeland, gedoopt ‎28 feb 1767 Hoogland DTB pag. 17 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antonia Aris), overleden ‎30 mei 1844 Utrecht akte 628, ouders onbekend, volgens akte geboren te Amersfoort.‎, leeftijd ongeveer 77 jaar

Gehuwd ‎23 jun 1797 Utrecht, leeftijd ongeveer 30 jaar (26 jaar gehuwd) met:

womanJannigje van den Brink‏
Geboren Utrecht buiten Witte Vrouwen poort., overleden ‎10 jun 1824 Amsterdam
Jannigje is volgens de huwelijkse proclamaties van Nijkerk geboren in Utrecht en daar bij hun huwelijk woonachtig.
Volgens de huwelijksakte voor het gerecht van Utrecht is zij geboren in Nieuwkerk op de Veluwe.

Volgens de huwelijksproclamaties in 1797 woont Aart in het Ampt van Nijkerk, daar zijn ook de afkondigingen gedaan.

Kind:

man‎Willem Hartman‏‎
Ook bekend als: Hardman, gedoopt ‎3 nov 1797 Utrecht, overleden ‎± 1864 Amsterdam wonende Sint Pieterssteeg 171 in de kantlijn werkhuis?‎, leeftijd ongeveer 67 jaar, ongehuwd overleden. Beroep: koetsier 1)

2e huwelijk

Gehuwd ‎22 dec 1824 Amsterdam, leeftijd ongeveer 57 jaar akte Reg. 6 fol. 44 (19 jaar gehuwd) met:

womanJoanna Dijkers‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 19 jaar, dochter van Bert Dijkers en Niessi van Zwol‏.
Ook bekend als: Jansje Dekkers, gedoopt ‎9 feb 1805 Teckop DTB pag. 126, ‎1e huwelijk met: Adrianus "Aart" Hartman, 2e huwelijk met: Gerardus Boetselaar

1) bron: Manuscript Ton Hartman