man‎Jan Ebbenhorst‏‎, zoon van Henricus Hendrikse "Hendrik" Ebbenhorst en Geertrudis Pieterse "Geertje" van 't Klooster‏.
Ook bekend als: Johannes op het bidprentje, geboren ‎8 dec 1812 Soest akte 54, gedoopt ‎9 dec 1812 Soest (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antje Hendrikse Butzelaar), overleden ‎11 jan 1883 Soest akte 2‎, leeftijd 70 jaar, begraven ‎15 jan 1883 Soest op het R.K. Parochiale Kerkhof (bekijk bidprentje). Beroep: huisschilder, verver
In leven Armmeester, welke betrekking hij gedurende 32 jaren heeft waargenomen.

Meer over hem kunt u lezen in "Beeldende Kunstgeschiedenis Soest en Soesterberg" van Wim de Kam en Frans Stokhof de Jong, blz. 57.

Gehuwd ‎16 okt 1842 Soest, leeftijd 29 jaar akte 12 (30 jaar gehuwd) met:

womanChristina "Stijntje" Kok‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 37 jaar, dochter van Cornelis Jansen Kok en Maria Teunisse Steenbeek‏.
Gedoopt ‎21 mei 1805 Soest DTB pag. 118 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Stijntje Janze Kok), overleden ‎13 mei 1873 Soest akte 41; gesterkt door de genademiddelen der H. Kerk‎, leeftijd ongeveer 67 jaar, begraven ‎16 mei 1873 Soest op het Parochiale Kerkhof

Zij woonden aan het dorpsvoetpad huis nummer 13 (Teut), dit is nu Kerkpad NZ 45.

manCornelis Hendrikus Ebbenhorst‏
Ook bekend als: vadertje, geboren ‎24 okt 1843 Soest, overleden ‎8 nov 1919 Soest‎, leeftijd 76 jaar, begraven ‎12 nov 1919 Soest op het R.K. kerkhof. Beroep: photografeur, schilder
Geboorte: akte 79
Overlijden: akte 96

In liefde voor den luister van Gods eeredienst, gedurende meer dan 50 jaren de geƫerde organist van de Parochiekerk en het St. Joseph-Gesticht te Soest.
In groote goedheid voor de armen circa 40 jaren lid en volgoedig Secretaris van het R.K. Parochiaal Armbestuur.
In ijver voor alles wat goed was, een der meest werkzame leden van verschillende instellingen, waaronder Schoolbestuur, Begrafenisfonds, etc.
Bron: bidprentje

Hij heeft het schilders- en fotografiebedrijf van zijn vader overgenomen en is onder dezelfde naam "J. Ebbenhorst & Zoon" blijven werken.
Hij was tevens hoffotograaf en zijn er foto's bekend door hem gemaakt van Prins Hendrik de Zeevaarder.

Meer over hem kunt u lezen in "Beeldende Kunstgeschiedenis Soest en Soesterberg" van Wim de Kam en Frans Stokhof de Jong, blz. 58.

woman‎Geertruida Maria Ebbenhorst‏‎
Geboren ‎22 dec 1845 Soest, overleden ‎15 okt 1913 Soest‎, leeftijd 67 jaar
Geboorte: akte 93
Overlijden: akte 60

Zij heeft na het overlijden van haar vader bij haar broer ingewoond.
Bron: Bevolkingsregister Soest