woman‎Adriana Antonia "Sjaan" Hilhorst‏‎, dochter van Antonius Johannes Hilhorst en Maria Johanna van den Hengel‏.
Geboren ‎30 sep 1934 Hoogland, overleden ‎25 jan 2015 Soest‎, leeftijd 80 jaar. Beroep: dienstbode, veehoudster
Zij was dienstmeisje bij familie Kuijer op boerderij 't Klooster (Eemstraat 16), familie Middelman en familie Hilhorst op boerderij "Rustenburg", allen in Soest.
Bron: bidprentje
Bij haar huwelijk woonde zij aan de Krachtwijkerweg 2 in Hoogland.

Gehuwd ‎12 aug 1959 Hoogland, leeftijd 24 jaar (54 jaar gehuwd) met:

manGerardus Antonius Johannes "Gert" Hartman‏, leeftijd bij huwelijk 27 jaar, zoon van Wilhelmus "Willem" Hartman en Maria Johanna "Mie" Koelen‏.
Geboren ‎6 apr 1932 Soest, overleden ‎24 jan 2014 Amersfoort‎, leeftijd 81 jaar 1). Beroep: veehouder

Hij was een van de jonge boeren bij het 25-jarig jubileum van de Jonge Boeren en Tuinders Bond (J.B.T.B.) afd. Soest in 1954.

De ouderlijke boerderij werd gesplitst en voor Gert werd aan de Peter van den Breemerweg 19 een nieuwe boerderij gebouwd.

Gert erfde van zijn broer W.A.G. Hartman de percelen Soest sectie 152 en 153 genaamd "Het Paardenlandje".
Hij verkocht deze percelen enkele jaren later aan Stichting "De Paardenkamp".

Sjaan woonde op "Krachtwijk" in Hoogland, volgens Gert was het veel handiger voor een Soester boerenzoon om verkering met haar te hebben dan voor een Hooglander. De Soester kon met een roeibootje over de Eem en een Hooglander zou zeven hekken moeten passeren.

Zij woonden en werkten op de door hen nieuw gebouwde boerderij "Hoeve Salzburg", nu Peter van den Breemerweg 19 te Soest.
Op woensdag 18 april 1962 was het een feestelijke dag, toen werd het 5000ste kalf van de Fok- en Controlevereniging geschetst.

Ook met paarden waren ze succesvol, op de merriekeuring in 1976 aan de Jachthuislaan behaalde ze met de eenjarige merrie tuigpaarden Rosalien een promotie naar de centrale keuring.
Met het tuigpaardveulen Sylvia behaalde ze een eerste prijs.
3) 4) 5)

1) bron: Soester Courant