man‎Willem van 't Klooster‏‎, zoon van Anthonie "Toon" van 't Klooster en Aleida "Aaltje" van den Heuvel‏.
Geboren ‎6 jan 1901 Hoogland wijk D huis numero 72; akte 1 (geboorteaangifte: Jacob Brouwer), overleden ‎9 okt 1970 London [ON,CAN]‎, leeftijd 69 jaar, begraven Amersfoort. Beroep: landbouwer (Hoogland)

Deze persoon was getuige bij:
overlijden aangifte: Antje van de Hoef
Overlijden: bidprentje

Willem was ook voor 1/8 onverdeeld eigenaar in het "Dominium Directum", zie verder bij broer Piet.

Hij is overleden aan de gevolgen van een verkeersongeval tijdens een bezoek aan zijn zoons in Canada.
Hij was een van de 53 neven en nichten die erfgenamen waren van de weduwe Jaantje Eijbergen-van den Heuvel.
Die kregen na haar overlijden in 1937 het leuke bedrag van 421 gulden.
Bron: boedelscheiding door notaris G.P.A.L. te Leuken te Amersfoort.

Gehuwd ‎8 nov 1927 Hoogland, leeftijd 26 jaar akte 17 (huwelijksgetuige: Wulfert Joannes "Wulf" van de Grootevheen, Henricus "Hein" van 't Klooster) (42 jaar gehuwd) met:

womanJohanna Anna "Jans" van de Grootevheen‏, leeftijd bij huwelijk 25 jaar, dochter van Hendrik van de Grootevheen en Petronella Tolboom‏.
Geboren ‎30 jan 1902 Hoogland akte 14 (geboorteaangifte: Dirk van Kleinwee, Wilhelmus "Willem" Hartman), overleden ‎14 dec 1985 Nijkerk in huize "Sint Jozef"‎, leeftijd 83 jaar, begraven ‎18 dec 1985 Amersfoort op "Maranatha"
Zij is geboren op de boerderij "Kouwenhoven" aan de Coelhorsterweg te Hoogland.
Het toenmalige adres was E 62.
Bij haar overlijden had zij al achterkleinkinderen te Canada.
Bron: bidprentje

Zij woonden en werkten eerst op de boerderij "Nieuw Schothorst".
Later woonden en werkten zij op de boerderij "Groot Liendert" aan de Liendertseweg te Hoogland.

manAntonius Henricus "Tony" van 't Klooster‏
Geboren ‎9 feb 1930 Hoogland, overleden ‎4 dec 2015 Stratford [CAN]‎, leeftijd 85 jaar. Beroep: veehouder
Hij is in juni 1949 naar Canada vertrokken.

man‎Petrus Antonius "Piet" van 't Klooster‏‎
Geboren ‎27 aug 1933 Hoogland, overleden ‎13 dec 2006 Santa Cruz [CHL]‎, leeftijd 73 jaar, begraven ‎15 dec 2006 Santa Cruz [CHL]. Beroep: priester (Chili)
Hij is tot priester gewijd op 24 juli 1960.
Zijn eerste standplaats was als kapelaan te Deurningen.
Mogelijk is hij ook nog enige tijd kapelaan in Hoogland geweest, hij was als aalmoezenier mee op Scoutingkamp van Scouting Sint Jozef in Hooglanderveen.
In augustus 1963 besloot hij om seculier pastoor in Chili te worden.
Na de cursus Spaans/Portugees vertrok hij in februari 1964 naar Chili.
Hij bleef na zijn emeritaat in Chili.

manWulfranus Cornelis "Frans" van 't Klooster‏
Geboren ‎28 feb 1938 Hoogland, overleden ‎dec 2009 Hooglanderveen‎, leeftijd 71 jaar. Beroep: metselaar

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman ‎apr 2018