man‎Antonius Petrus "Anton" Hilhorst‏‎, zoon van Richardus "Rijk" Hilhorst en Martha Huurdeman‏.
Alias: Anton van Rijk van Piet van Riek, geboren ‎5 dec 1914 Baarn akte 198, overleden ‎12 feb 2003 Amersfoort‎, leeftijd 88 jaar. Beroep: landbouwer
Met de watersnood van 1916 heeft hij met zijn ouderlijk gezin moeten vluchten naar de hooiberg, omdat het ouderlijk huis op instorten stond.
Hij vertelde altijd vol trots dat toen de reddingswerkers kwamen, hij als een zak zand werd overgegooid.
Zijn herinneringen zijn opgetekend door Rom van der Schaaf in het boek "Eemland in verandering".

Gehuwd ‎30 jan 1952 Soest, leeftijd 37 jaar (45 jaar gehuwd) met:

womanCornelia Alida "Cor" Hartman‏, leeftijd bij huwelijk 37 jaar, dochter van Gerardus Petrus "Gradus" Hartman en Martha Maria "Martje" van Roomen‏.
Geboren ‎29 jan 1915 Soest akte 17, overleden ‎26 dec 1997 Baarn‎, leeftijd 82 jaar

Zij woonden en werkten op de door hem nieuwgebouwde boerderij aan het Zuiderend te Baarn.
De boerderij werd voortgezet door hun kleinzoon Edwin.

Naam gefilterd‏ PRIVACY FILTER

Naam gefilterd‏‎ PRIVACY FILTER