man‎Jan Jansen Tolboom‏‎
Ook bekend als: Joannes Tolboom, Jan Jansen van Doorn, overleden ‎1737. Beroep: boer, tabaksplanter
Bij zijn tweede huwelijk woonde hij aan de "Laeck onder het gerecht van Sevenhuijsen”.
Hij was schepen van Duist, de Haar en Zevenhuizen.

Notaris Erasmus van Goudoever akte datum 10 december 1727;
Jan Tolboom wonende aan de Laak huurt van de Heer Willem van Geijn raad in de vroedschap deser stad omtrent 8 dammaten polderland gelegen in de Bovenduijst aan de Laak. 6 jaren à ƒ 60.

Notaris Erasmus van Goudoever akte datum 18 maart 1732;
Testament van Jan Jansen van Doorn door de wandeling genaamt Jan Tolboom wonende in de Bovenduijst aan de Laack. Hij prelegateerd aan zijn zoon Jan Jansen die nu nog ongetrouwt woonende is en lange jaren de bouwerije en tabaksplantage etc. waargenomen heeft, doordien hij testateur aan de eene hand lam en tot het werken onmachtig is de helfte van ’t getimmerte staande op de Hofstede van de Vrouwe Conventen.

Gehuwd ‎6 jan 1682 Hoogland DTB pag. 201 (maximaal 5 jaar gehuwd) met:

womanGeertje Evertse‏
Overleden ‎voor 1687, 1e huwelijk met: Claes Jacobs, ‎2e huwelijk met: Jan Jansen Tolboom

2e huwelijk
man‎Jan Jansen Tolboom‏‎

Gehuwd ‎24 dec 1687 Nijkerk (39 jaar gehuwd) met:

womanDirckie Willemse‏
Geboren Achterhoek, begraven ‎5 jul 1727 Hoogland
Zij was geboren op de boerderij "Couwenhoven" in den Achterhoeck, onder de Ampte van Nijkerck.

Jan trok na zijn tweede huwelijk bij zijn bruid in op de boerderij "De Hooge Steeg".
De boerderij was oorspronkelijk eigendom van het Barbara Convent.

Notaris Erasmus van Goudoever datum akte 4 april 1732;
Jan Zegersen wonende onder Holk gehuwd met Meusje Jans van Doorn, Jannetje Jans van Doorn weduwe van Jan Dirkse in Stoutenburg en Brand Janse wonende in de Achterhoek gehuwd met Willempje Jans van Doorn ten eenre en de Jan Jansen van Doorn ten andere sijde alle tezamen kinderen van Jan Jansen van Doorn den ouden door de wandeling genaamd Jan Tolboom.
Regeling van de boedel onder hen. In den boedel ook sprake van meubelen, have, vee, enz. mitsgaders het getimmerte staande op 1 comparant Erf door den ouden Jan Tolboom bewoont (niet duidelijk beschreven waar dit Erf gelegen was). (Verkoop betreft de helfte van 10 mergen.)

Notaris Volquen Saab akte datum 13 december 1737;
Overleden Jan Jansen Tolboom en Dirkje Willems echteluijden, nalatende hun kinderen erfgenamen Jan Jansen Tolboom, Reusje Jans getrouwt met Jan Zegertsen, Willemtje Jans getrouwt aan Brand Jansen en de vijf onmundige kinderen van Jannetje Jans, door Jan Dirksen Zuijdwind aan haar in echte verweckt. Zij bezaten den nagelaten boedel nog onverdeelt en den scheiding als volgt.
Aan Jan Jansen Tolboom tegescheiden den inboedel huysraad have en vee en waar van hem de wederhelft toebehoort.
Onder den boedel ook een tabaksschuur en 2 danmaten land en nog 3 danmaten bij huis gelegen nog een derde part in de helfte van gerrit Boerrensland de helf van een mergen veen op ‘tHogeland en nog een ½ mergen land in Gelderland.

woman‎Geertje "Gertrudis" Tolboom‏‎
Gedoopt ‎13 mrt 1690 Nijkerk DTB akte 67, begraven ‎6 okt 1710 Hoogland DTB pag. 48

womanRosa Janse Tolboom‏
Geboren ‎± 1692, overleden ‎voor 1732‎

Deze persoon was getuige bij:
doopgetuige: Joannes Jansz, Theodora Jansdr

man‎Aart Tolboom‏‎
Gedoopt ‎17 mei 1701 Nijkerk DTB akte 15 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Geurtje Hendricks), overleden ‎voor 1732‎, leeftijd ongeveer 31 jaar

manJan Jansen Tolboom‏
Ook bekend als: Jan Jansen van Doorn de jonge, begraven ‎29 mrt 1779 Hoogland DTB pag. 11. Beroep: landbouwer, tabaksplanter 1)
Jan werd driemaal genomineerd als schepen van Duist, De Haar en Zevenhuizen en wel in 1747, 1750 en 1754.

womanWillempje Tolboom‏
Geboren ‎± 1705

womanJoanna Janse Tolboom‏

Woonde in 1732 te Stoutenburg. 1)