man‎Hendrik Cornelissen van Fulpen‏‎, zoon van Cornelis Cnelisse "Cnelis" van Fulpen en Dirkje Peterse van den Berg‏.
Geboren Zeist Montibus, gedoopt ‎11 apr 1727 Soest DTB pag. 85 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Neeltie Peeters), begraven ‎2 jan 1785 Soest DTB pag. 153

Ondertrouwd ‎27 mrt 1773 Soest.
Gehuwd ‎23 apr 1773 Soest, leeftijd ongeveer 46 jaar met attestatie van Zeist; DTB pag. 55-56 (11 jaar gehuwd) met:

womanAnna Teunisse "Antje" Roeten‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 21 jaar, dochter van Teunis Barendse Roeten en Aeltje Jansen Broek‏.
Ook bekend als: Antje Teunisse Roelen, gedoopt ‎16 aug 1751 Soest DTB pag. 17 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Joanna Berens), overleden ‎22 apr 1824 Soest akte 7‎, leeftijd ongeveer 72 jaar. Beroep: spinster, ‎1e huwelijk met: Hendrik Cornelissen van Fulpen, 2e huwelijk met: Jacob Evertsz van Maaren

27 maart 1773, Hendrik van Vulpen, jongeman te Zeijst, en Annetje Teunisse Roeten jongedochter te Zoest zijnde huwelijkse geboden aldaer aengetekent en hebben haere drie huwelijkse gebode alhier ongehindert gehad, de laetste op den 11 april 1773, en sijn daerop met attestatie vertrokken.
Bron: Rijksarchief Utrecht, no. 44 Zeist c.a.

Hendrik van Vulpen, meerderjarige jongeman, geboren en wonende voorheen te Seijst, met zijn moeder Dirkje van den Bergh, weduwe van Cornelis van Vulpen, en Annetje Teunisse Roeten, wonende te Soest, met haar moeder Aeltje Jansen Broek, weduwe van Teunis Barentse Roeten
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 97

Pro deo.
De Heeren Drossaard, Schouten, en Schepenen, der Vrije, en Hooge Heerlijkheid Zeijst, verklaeren in haere qualiteit, ten verzoeke van Hendrik van Vulpen, en sijn Dogtertje Dirkje oud omtrent twee Jaeren wanneer dezelve voor haer Personen tot onverhoopte Armoede geraekte, ten allen tijden, tot deesen Geregte mogen weederkeeren, en als inboorlingen worden erkent.
Actum Zeijst den 25 November 1776.
Ter ordonnantie als boven
Jan van Dam secretaris.

37 Pro Deo
Schout en Geregte van Zeyst geinsinneerd sijnde een Appointement ordonnatoir van den Edelen Hove dato den 5 May 1777 staande op de Regieste van Hendrik van Vulpen, belovende doordeesen aanden selven Hendrik van Vulpen, voordeszelfs vrouw Annetje Teunisse Roeters, geboortig onder Zoest en Dogtertje Aaltje genaempt alwaer geen acte van indemniteit syn ingenomen, niet tegenstaande daer toe zijn aengemaand enden tijd van Ruijm een Jaer alhier aan den Dolder gewoond en geduurende dezelve tijd te kerk gegaen, endns behoord hebbende onder Roomsche Kerk van Zoest dat wij dezelve ten allentijde tot onverhoopte armoede geraekte alsanders weederom in onse Gerechte sullen inneemen envoor inwoonder aan den Dolder houden en erkennen.
Zeyst 7 May 1777
Ter ordonnentie als boven
Jan van Dam.

De huishuur is ƒ 16.-.- van mei 1776 tot 1777.
In 1778 verleent de kerk ƒ 25.15.- bijstand, Hendrik is dan ziek en Antje ligt in de kraam.

woman‎Aaltje van Fulpen‏‎
Gedoopt ‎14 jan 1774 Soest DTB pag. 64 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antje Hendrikse Steenbeek)

womanDirkje Hendrikse van Fulpen‏
Gedoopt ‎15 feb 1775 Soest DTB pag. 66 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Mechteltje Janse ter Horst), overleden ‎30 nov 1844 Soest akte 41‎, leeftijd ongeveer 69 jaar
Wij Schout en Schepenen van Soest declareren bij deze dat indien Dirkje Hendriksen van Fulpen, dogter van Henricus Theunissen van Fulpen en Annetje Theunisse Roeten, oud negen en twintig jaaren, zijnde van de Roomsche Godsdienst, welke van hier naar Amersfoort met de woon is vertrokken, aldaar of elders, te eeniger tijd tot armoede mogt komen te vervallen, dezelve door de Armbezorgers van de Roomsche Gemeente alhier zal worden onderhouden en gealimenteerd in conformite van de Ordonnantie, door de Heeren Staten dezer Provintie op den 5e augustus 1777 gestatueerd.
Actum in Soest den 30e november 1803
Ter ordonn; van dezelve C.Suyck, secretaris.

Memorie van successie d.d. 1 december 1844 nalatende de helft van een daghuurdershuisje, de erfenis wordt niet aanvaardt.

man‎Cornelius van Fulpen‏‎
Gedoopt ‎15 sep 1776 Soest DTB pag. 69 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Cornelia van Vulpen)

manAnthonius Hendrikse "Theunis" van Fulpen‏
Gedoopt ‎6 feb 1778 Soest DTB pagina 72 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Cornelia van Fulpen), overleden ‎15 jun 1826 Soest akte 29‎, leeftijd ongeveer 48 jaar. Beroep: daghuurder

womanNeeltje Hendrikse van Fulpen‏
Gedoopt ‎29 dec 1779 Soest DTB pag. 75 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Willemze Kok), overleden ‎27 apr 1851 Soest akte 29‎, leeftijd ongeveer 71 jaar
In 1831 woonde zij op de Bunt.

man‎Andreas van Fulpen‏‎
Gedoopt ‎2 dec 1781 Soest DTB pag. 79 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Cornelia Roeten)

man‎Joannes van Fulpen‏‎
Gedoopt ‎28 dec 1782 Soest DTB pag. 81 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Cornelia van Fulpen)

woman‎Hendrica van Fulpen‏‎
Gedoopt ‎2 apr 1785 Soest DTB pag. 85 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Cornelia van Fulpen)
Zij is 3 maanden na het overlijden van haar vader geboren.
Akte van indemniteit Soest d.d. 15 juli 1810 naar Hilversum.