woman‎Joanna Ariense van Daatselaar‏‎, dochter van Arien Jansen en Maria Evertse‏.
Ook bekend als: Joanna Jansen, gedoopt ‎5 jan 1766 Hoevelaken DTB pag. 11 (religie: Rooms Katholiek), overleden ‎2 okt 1828 Leusden akte 23‎, leeftijd ongeveer 62 jaar

Gehuwd ‎21 okt 1813 Hoevelaken, leeftijd ongeveer 47 jaar akte 9 (14 jaar gehuwd) met:

manTeunis van den Hengel‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 21 jaar, zoon van Joannes Theodorus Willemse "Jan" van den Hengel en Maria Teunisse Kuijer‏.
Ook bekend als: Anthonie, geboren Leusden, gedoopt ‎14 nov 1791 Hamersveld DTB pag. 49 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Catrina Barbara van den Hengel), overleden ‎29 mrt 1855 Leusden akte 13‎, leeftijd ongeveer 63 jaar. Beroep: hoefsmid, bouwman, wethouder (Leusden), ‎1e huwelijk met: Joanna Ariense van Daatselaar, 2e huwelijk met: Joanna Dirkse Hartman
Naast landbouwer begon Teunis ook een smederij en hij was ook wethouder.

Teunis kocht op 17 oktober 1823 van Geertje Gerritse Kaas, weduwe van Willem Tolboom, de boerenhofstede "Groot Rosendaal", ook wel genaamd "Rosenburg" of "Roozendaal", in Hamersveld en betaalde voor de boerderij en 23 hectare land Fl. 4.275,-.

1) bron: Ongedateerd krantenknipsel