man‎Cornelis Reijnierse van Altena‏‎, zoon van Reijnier van Altena en N.N.‏.
Geboren ‎± 1650 Woudenberg, overleden ‎voor 1740 Soest‎. Beroep: kleermaker 1)
Bij de boedelscheiding worden de kinderen Gerrit, Heyltje, Jacob en kind van Fytje van Altena genoemd.
Tot zijn bezittingen in Soest behoorden: huis, hof en hofstede bij de kerk.
Naast kleermaker had hij tevens diverse functies zoals kerkmeester, buurmeester, schepen en zelfs provisioneel schout van Soest.

Notaris Johan Harderwijk akte datum 13 juni 1729;
Ysaak Inssen wonende tot Amsterdam machtigd Cornelis Reynierse van Altena oud Buurmeester en althans schepen van Soest om te regeeren en administrateren desselfs Hofstede en de plaats genaamd Hofslot gelegen in de Hoogenbirkt gerecht Soest.
2) 3)

Gehuwd ‎21 aug 1681 De Vuursche, leeftijd ongeveer 31 jaar (maximaal 59 jaar gehuwd) met:

womanEvertje Maesse‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 31 jaar
Geboren ‎± 1650

Cornelis Reijnierze van Altena, jongeman van Woudenberg, en Evertje Maess, jongedochter van Rukel, wonende te Soestdijck, met attestatie van Soest.
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 2

manGerrit van Altena‏
Geboren ‎geschat 1690. Beroep: kleermaker
Naast kleermaker oefende hij ook diverse andere functies uit in het gerecht Soest: tijdelijk secretaris, schepen en buurmeester. 4)

manMaas Cornelisse van Altena‏
Geboren ‎± 1685 Soest, overleden ‎1724 Soest‎, leeftijd ongeveer 39 jaar. Beroep: koster en schoolmeester (‎tussen 1718 en 1724 Soest)
Bij de boedelscheiding in 1740 zijn er drie kinderen in leven namelijk Jacob, Reijnier en Heyltje.
Tot zijn bezittingen te Soest behoren: huis met hofje en veengrond en te Isselt weiland.
5) 6)

1) bron: Soest in de zeventiende en achttiende eeuw, extra tekst: blz. 43
2) bron: Archief Eemland, extra tekst: recordnummer 5929.
3) bron: Historie Leusden - Notariƫel archief
4) bron: Soest in de zeventiende en achttiende eeuw, extra tekst: blz. 104