man‎Thonis Loochsz‏‎, zoon van Loech Tonisz op Dorrestein en Nelletje Gerrits‏.
Geboren ‎1590, overleden ‎voor 1645‎, leeftijd maximaal 55 jaar

Gehuwd ‎20 mei 1622 Soest, leeftijd 31 of 32 jaar (maximaal 23 jaar gehuwd) met:

womanBarbara Cors Meijnse Hilhorst‏

Barbara Corsken betaalt ƒ 12-0-0 huisgeld, 1645.

Thonis Loochsz, met zijn vader Looch Dorresteijn, en Berbera Cors Meijnsdr. N.B. 2 kinderen erkend: Johan en Peter Thonisz (Eemlandse Klappers deel 14 pagina 62)

manPeter Thonisz Dorresteijn‏
Geboren ‎± 1620, overleden ‎voor 12 feb 1667‎
Peter wordt erkend bij het huwelijk van zijn ouders.
Hij wordt genoemd als "oud-buijrmeester" van Soest.
Blijkens de boedelscheiding na het overlijden van Peter en zijn broer Cors zijn de mombers over de kinderen van Peter en Annetje:
- Loogh Gerrit Dorresteijn en
- Dirck Reijersen, neven en naaste vrunden in den bloede,
- Gerrit Gerritse Hilhorst en
- Hendrick Segertse Schouten als oomen, mitsgaders
- Jan Jansen den Ouden als neven van moederszijde.
Bron: Rijksarchief Utrecht RA nr. 1686 deel 10 blz. 16.

Loogh Gerritse Dorresteijn is een neef.
Gerrit Gerritse Hilhorst is een broer van Annetje.
Hendrick Segertse Schouten is vermoedelijk de zoon van Seger Janse Schouten en Neeltje Meijnse Hilhorst.
Jan Jansen den Ouden is mogelijk de zoon van Johan Coster en Petertje Roeters Schade, zuster van Annetjes moeder.
Dirk Reijerse (Schae) is een zoon van Oda Cors Meijnsdr. Hilhorst, de zuster van Barbara, moeder van Peter en Cors.
Bron: Werkgroep Eemland
Overlijden: RAU RA nr. 1144 deel 20 fol. 28

man‎Jan Thonis Dorrestein‏‎
Geboren ‎± 1620
Van Jan is niet meer bekend dan dat hij samen met zijn broer Peter werd erkend bij het huwelijk van zijn ouders.

womanAnthonisgen Thonisse Dorresteijn‏
Geboren ‎± 1620, overleden ‎voor 1665‎

manCornelis Thonise Dorresteijn‏
Geboren ‎± 1625
Cornelis Thonis Logen is één der voogden van vaderszijde van de kinderen van Jan Janse Staal en Metje Aarts, 18 oktober 1669, zie akte d.d. 11 april 1707
bron: Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1144 deel 24 fol. 154vs / 156bs.
Blijkens de boedelscheiding na het overlijden van Cors en zijn broer Peter zijn de mombers over de kinderen van Cors en Anna:
- Teunis Jan Henricksen als grootvader
- Evert Elissen en
- Mor Jansen als oomen, mistgaders
- Meerten Hendricks uyt het Klooster als gecoorden voogd, 16 februari 1683.
bron: Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1686 deel 10 blz. 16.
Evert Elissen is gehuwd met Burgje Tonisz Logen, zuster van Cors.
De verwantschap met Mor Jansen is nog niet bekend.
Cors Thonisz Dorresteijn, "indertijdt schepen", koopt de Heuvel aan 't Lange eind van Steijntje Gerrits Hilhorst, weduwe van Conelis Pauwelsz Tolacker, 10 april 1674.
bron: Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1144 deel 23 fol. 18vs / 19.
bron: Werkgroep Eemland
Hij is overleden tussen 1674 en 1683.

man‎Hendrik Tonisz Logensz‏‎
Geboren ‎± 1625, overleden ‎voor 26 sep 1674‎
Hendrik wordt door opdracht van Sr. Peter van Vrijenes, als man en voogd van Aleijda de Beer, beleend met de helft van "ses akkeren", 20 maart 1657 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1905 fol. 433).
Na zijn dood wordt hiermee beleend zijn neef Thonis Evertsen, 26 september 1674, zeer waarschijnlijk een zoon van Hendriks zuster Burghje (bron: Werkgroep Eemland).

womanBurgje Tonisse Logensz‏
Geboren ‎± 1625
Evert Elissen is, als oom, momber over de kinderen van Peter Teunisse Dorresteijn en Anna Gerrits Hilhorst, 16 februari 1683.
Uit dit huwelijk (waarschijnlijk): Tonis Evertsen, geb. ca. 1650.
Thonis Evertsen wordt na de dood van zijn oom Hendrik Tonisz Logen beleend met de "ses akkeren", 26 september 1674.
Tonis Evertsen Timmerman is één der voogden paternel van de kinderen van Jan Janse Staal en Metje Arts. Niet zeker is dat dit dezelfde betreft. (bron: Werkgroep Eemland)