man‎Petrus "Piet" van 't Klooster‏‎, zoon van Anthonie "Toon" van 't Klooster en Aleida "Aaltje" van den Heuvel‏.
Ook bekend als: Piet van Valkenhoef, geboren ‎29 mei 1887 Hoogland akte 20, overleden ‎5 jun 1963 Hoogland akte 13‎, leeftijd 76 jaar, begraven ‎8 jun 1963 Hoogland 1). Beroep: landbouwer

Deze persoon was getuige bij:
overlijden aangifte: Gerritje van de Hoef, Jannetje "Jans" van de Hoef.
huwelijksgetuige: Hendrik "Hend" van de Hoef & Johanna "Jans" Kleinhoven, Wulfert Hartman & Jannetje "Jans" van de Hoef
Hij werd in april 1915 lid bij de oprichting van de "Coöperatieve Landbouwvereniging tot den aan- en verkoop van bedrijfsbenodigheden en het malen van graan" in Hoogland.

Na de boedelscheiding ten gevolge van het overlijden van zijn echtgenote in 1936 was hij alleen eigenaar van de boerderij "Valkenhoef" en de daarbij behorende 24 ha landbouwgrond gelegen aan de Nieuwlandseweg in Hoogland.
Verder was hij eigenaar van 1/4 portie in de "Malenhoeve".
Dit instituut van grondeigenaren bezat toen circa 74 hectare, verdeeld in 63 en 1/4 porties gemeenschappelijk landerijen op Hoogland.
Piet was toen (1936) ook voor 1/8 onverdeeld eigenaar in het "Dominium Directum".
Dit waren twee huizen en wei- en hooiland ter grootte van bijna twee hectare.
Dit complex was gelegen in de polder Duist met kadasternummers sectie F 47, 49, 333 en 334.
Hij was een van de 53 neven en nichten die erfgenamen waren van de weduwe Jaantje Eijbergen-van den Heuvel.
Die kregen na haar overlijden in 1937 het leuke bedrag van 421 gulden.
Bron: boedelscheiding door notaris G.P.A.L. te Leuken te Amersfoort.

Gehuwd ‎6 mei 1914 Hoogland, leeftijd 26 jaar akte 6 (huwelijksgetuige: Hendrikus "Hendrik" van 't Klooster, Hendrik "Hend" van de Hoef) (21 jaar gehuwd) met:

womanGerritje van de Hoef‏, leeftijd bij huwelijk 32 jaar, dochter van Hendrik van de Hoef en Gerbranda "Gerritje" van den Tweel‏.
Geboren ‎11 okt 1881 Hoogland akte 41, op Emiclaer, huis nr. 24, overleden ‎6 mrt 1936 Hoogland akte 10‎, leeftijd 54 jaar (overlijden aangifte: Petrus "Piet" van 't Klooster)
Zij leed aan de ziekte van Parkinson.

Zij woonden en werkten op boerderij "Valkenhoef" aan de Nieuwlandse weg in Hoogland.
Zij konden de boerderij overnemen van tante Jaantje van den Heuvel en oom Hendrik Eijbergen.
De oorspronkelijke boerderij was volgens een gevelsteen in 1702 gebouwd.
In 1914 werd Bertus Keizer bij hun boerenknecht.
Piet en Gerritje herbouwden de boerderij in 1927, zij hebben de boerderij toen een kwartslag gedraaid.
Op 10 mei 1940 is deze boerderij, evenals vele andere boerderijen, in brand gestoken en neergehaald door het Nederlandse leger in het kader van schootsveldverruiming.

manAntonius "Toon" van 't Klooster‏
Alias: Toon Stikstof, geboren ‎12 mrt 1916 Hoogland akte 20, overleden ‎13 aug 1980 Hoogland‎, leeftijd 64 jaar. Beroep: landbouwer
De naam Toon of Anton van 't Klooster kwam veelvuldig voor in Hoogland, vele daarvan waren ook nog eens veehouder.
Sommigen werden vernoemd naar de boerderijnaam (Pol) of naar vaders naam (Anton van Willem).
Deze Toon was als jonge boer betrokken bij proefveldjes, waarbij de werking van meststoffen op het land zichtbaar gemaakt werd.
Stikstof is een meststof die wat branderig bij gebruik is, ook Toon was wel wat branderig in de omgang.
Bron: familieoverlevering

manHendrik van 't Klooster‏
Geboren ‎26 okt 1917 Hoogland, overleden ‎15 mrt 2010 Hooglanderveen‎, leeftijd 92 jaar. Beroep: veehouder
Hij is geboren op boerderij "Valkenhoef" aan de Nieuwlandseweg in Hoogland.
De landerijen behorende bij boerderij Valkenhoef werden in drie delen gesplitst zodat drie broers een eigen boerderij kregen.
De boerderij van Hendrik stond halverwege aan de steeg tussen Valkenhoef en de Akker.
In 1978 droeg hij de boerderij over aan zoon Piet en bleef daar in een apart gedeelte wonen.
In 1995 verhuisde hij naar Sint Jozef in Hooglanderveen.
Hij had al vroeg hinder van diabetes en moest daardoor al redelijk jong een been missen. Hij werd dan ook wel 'Hendrik met het houten been' genoemd.

manArnoldus "Arie" van 't Klooster‏
Ook bekend als: Arie kiep, geboren ‎12 mrt 1919 Hoogland, overleden ‎10 apr 1996 Amersfoort‎, leeftijd 77 jaar, begraven ‎15 apr 1996 Hoogland op het R.K. Kerkhof "De Langenoord". Beroep: pluimveehouder, later medewerker gemeente Amersfoort (Hoogland)
Bron: bidprentje

Hij kon de boerderij "Den Akker" aan de Nieuwlandseweg te Hoogland van zijn vader overnemen.
Zijn vader had net voor de oorlog deze boerderij aangekocht.
De boerderij was in de jaren 70 gesloopt voor vervangende nieuwbouw van een woonhuis.
Het erf "Den Akker" is rond 1996 geheel verdwenen (bron TH).

manTheodorus Gerardus "Gradus" van 't Klooster‏
Geboren ‎6 okt 1920 Hoogland, overleden ‎26 apr 1995 Hoogland voorzien van het H. Sacrament der Zieken; bidprentje‎, leeftijd 74 jaar

womanAleida Gerarda "Aaltje" van 't Klooster‏
Geboren ‎9 jan 1923 Hoogland, overleden ‎25 sep 1963 Utrecht akte 2001, wonende te Soest, in het Sint Antonius Gasthuis (ziekenhuis) na gesterkt te zijn met het H. Sacrament der zieken‎, leeftijd 40 jaar, begraven ‎30 sep 1963 Soest na een H. Mis van requiem in de St. Henricuskerk in Amersfoort, op het R.K. Kerkhof aan de Dalweg (bekijk grafsteen) (bekijk bidprentje)
Aaltje behoorde na haar huwelijk tot de parochie St. Henricus in Amersfoort.

1) bron: Bidprentje
2) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman ‎apr 2017