woman‎Henrica Gosense "Hendrikje" van den Berg‏‎, dochter van Gosen Jansen van den Berg en Nelligie Hannesse "Nelletje" Kok‏.
Ook bekend als: Henrica Goosense van den Berg, Hendrikje Gosense van den Bergh, gedoopt ‎4 okt 1750 Soest DTB pag. 15 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Henrica Jans), begraven ‎10 dec 1783 Soest Eemlandse Klappers deel 27 pagina 24

Ondertrouwd ‎17 apr 1777 Soest.
Gehuwd ‎6 mei 1777 Soest, leeftijd ongeveer 26 jaar DTB pag. 80-81
Gehuwd (religieus) ‎6 mei 1777 Soest DTB pag. 142 (6 jaar gehuwd) met:

manCornelis Thijssen Brouwer‏
Ook bekend als: Cornelis Tijse, Cornelius Thijssens, overleden ‎voor feb 1827, ‎1e huwelijk met: Henrica Gosense "Hendrikje" van den Berg, 2e huwelijk met: Gijsbertje Jacobs van Sandbrink
Notaris Anthony Voskuijl akte datum 15 januari 1779:
Boedelscheiding Thijs Jordensen wedn. van Cornelia Cornelissen wonende op Kleijn Hagenouw gerecht Asschat, gehuwd met Geurtje Thijsen wonende op Dashorst gerecht Woudenberg. Jorden Theunis en Mees Thijsen wonende in Asschat en Cornelis Thijssen wonende in de Birkt, geven te kennen dat in september 1778 was overleden hun moeder Cornelia Cornelissen. Den inboedel have en vee wordt toegescheiden aan Mees Thijssen.

Akte van huwelijksaantekening van 17 april 1777 voor het gerecht te Asschat
Bron: Eemlandse Klappers deel 4 pagina 112

Cornelis Thijssen, meerderjarige jongeman, wonende te Asschat, met zijn vader Thijs Jordense, met attestatie van Asschat, en Hendrikje Gosense van den Bergh, meerderjarige jongedochter, wonende in de Birk onder Soest, met haar vader Gosen Jansen van den Bergh
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 93