woman‎Aartje van Velthuizen‏‎, dochter van Adrianus "Aart" van Velthuizen en Richarda "Rijkje" van den Hoven‏.
Geboren ‎5 okt 1836 Hoogland akte 50, overleden ‎19 mei 1871 Hoogland akte 54‎, leeftijd 34 jaar
Boedelscheiding van haar op 5 september 1884 bij notaris Richelle, het betreft de boerderij "Nieuw Liendert". 1)

Gehuwd ‎31 dec 1867 Hoogland, leeftijd 31 jaar akte 13 (huwelijksgetuige: Antonie Gerardus Vermeulen, Lambertus Johannes "Bart" van Veldhuizen, Gerrit Hartman, Johannes Lambertus "Jan" van Velthuizen) (3 jaar gehuwd) met:

manEverardus "Evert" Hartman‏, leeftijd bij huwelijk 27 jaar, zoon van Jan Hartman en Wilmpje "Wilsje" Boon‏.
Geboren ‎9 feb 1840 Hoogland akte 10 (geboorteaangifte: Gijsbert Janse "Gijs" van Dobbe), overleden ‎5 jul 1908 Bussum akte 95‎, leeftijd 68 jaar. Beroepen: molenaar (‎1864 Hoogland), timmerman (‎1876 Arnhem), winkelier (‎1884 Amersfoort), landbouwer (‎1906 Bussum)

Deze persoon was getuige bij:
huwelijksgetuige: Hendrik Kok & Grietje Hartman, Floris Hartman & Maria Kuijer, Floris Hartman & Maria Schothorst, ‎1e huwelijk met: Aartje van Velthuizen, 2e huwelijk met: N.N.
Notaris Hendrik Drijfhout van Hooft akte data 30 april en 1 juni 1875:
Koop en huur van weiland, Evert Hartman van Teunis van Eijden in Hoogland.

Hij woonde bij zijn huwelijk met Antje in Hoogland.
Bij het huwelijk van zoon Arie in Bussum.

Het gezin heeft op meerdere plaatsen gewoond: Hoogland, Amersfoort, Hilversum en Bussum.

Notaris Georg Albert van Werkhoven akte datum 22 januari 1879:
Scheiding: Aart Velthuizen, Evert Hartman enz. in Hoogland.

Notaris meester Johannes Mathias Richelle akte datum 5 september 1884:
Scheiding van Evert Hartman en wijlen Aartje Velthuizen. Hoogland.

N.N.‎

N.N.‎

1), extra tekst: notarieel archief recordnummer 917.