woman‎Neeltje Petersdr‏‎, dochter van Peter Arisz en Neeltje Ariensdr‏.
Geboren ‎± 1670, overleden ‎voor 1752‎

Gehuwd ‎± 1700, leeftijd ongeveer 30 jaar (ongeveer 9 jaar gehuwd) met:

manSeger Claese Schouten‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 30 jaar, zoon van Claes Sergersz Schouten en Oetje Wulpherse‏.
Geboren ‎± 1670, overleden ‎3 mei 1709 Soest‎, leeftijd ongeveer 39 jaar

womanAleida "Aaltje Zegers Schouten" Schouten‏
Gedoopt ‎6 sep 1702 Soest DTB pag. 34 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Nicolai)

manClaes Segersz Schouten‏
Gedoopt ‎5 sep 1703 Amersfoort DTB pag. 21; parochie 't Zand (religie: Oud-Katholiek) (doopgetuige: Maritie Claes), overleden ‎voor 1752‎, leeftijd ongeveer 49 jaar

womanPetronella Segerse "Nelletje" Schouten‏
Gedoopt ‎15 okt 1704 Soest DTB pag. 45 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Marigie Claes), begraven ‎26 okt 1740 Eemnes
Begraven: Binnendijks

womanMaria Zegers Schouten‏
Ook bekend als: Mariegie Seegers, Maria Segerts Schouten, geboren Soest in de Birk, gedoopt ‎3 jun 1706 Soest DTB pag. 58 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Marigie Claese), overleden ‎voor 1746‎, leeftijd ongeveer 40 jaar

2e huwelijk
woman‎Neeltje Petersdr‏‎, dochter van Peter Arisz en Neeltje Ariensdr‏.

Ondertrouwd ‎12 dec 1710 Soest.
Gehuwd ‎7 jan 1711 Soest, leeftijd ongeveer 41 jaar (maximaal 41 jaar gehuwd) met:

manElbertus Geurtsz "Elbert"‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 28 jaar, zoon van Geurt Wouterse (Butselaar) en Grietje Elbersdr "Geertje"‏.
Ook bekend als: Elbert Butselaar, ook bekend als: Elbert Geertsz Butselaar, gedoopt ‎5 jun 1682 Achterveld (ut) DTB pag. 5 (religie: Rooms Katholiek), overleden ‎voor okt 1769‎, leeftijd ongeveer 87 jaar, ‎1e huwelijk met: Neeltje Petersdr, 2e huwelijk met: Thijmentje Gijsbertse Schoonderbeek
Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 21 december 1735:
Elbert Geurtsen huurt van ‘d Convent Marienhoff ‘t tweede Erf in de Birkt met nog eenige landerijen voor 6 jaren en te samen voor f 500 ‘sjaars (in de volgende akte wordt "het Lange Huus" genoemd, dit wordt normaal als het tweede erf beschouwd TH).

Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 24 november 1741:
Elbert Geurtsen wonende in de bovenbirkt huurt het Tweede Erf in de birkt met eenige landerijen van ‘t Marienconvent. 6 jaren a f 525 ‘sjaars. ‘tErf voor f 322.

Notaris Jan Gijsbert Methorst akte datum 2 februari 1748:
Elbert Geurtsen huurt weer in van het convent Mariënhof het 2e erf in De Birkt met nog diverse landerijen. 6 jaren a 460 gulden sjaars.

Elbert Geurtsz, meerderjarige jongeman van Stoutenburg, en Neeltje Pieters van Martensdijk, weduwe van Seger Klaasz Schouten
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 26

Bij de huwelijksvoorwaarden tussen Elbert en Neeltje wordt Neeltje vermeld als weduwe van Seger Claassen Schouten.
Bron: Het Utrechts Archief, RA, notaris Arnt van Zevender

Op 29 juni 1752 wordt een boedelscheiding geregeld, waarbij alleen kinderen uit haar huwelijk met Seger Schouten worden genoemd.
Het huwelijk met Elbert was kennelijk kinderloos.
Bron: akte 6, notaris van Veersen

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief