man‎Everardus Jansen‏‎, zoon van Jan Everts en Wilhelmina Hendrikse‏.
Gedoopt ‎30 mei 1750 Achterveld (ut) DTB pag. 48 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Evertje Evers van Achteveld zuster van de vader)
Hij woonde o.a. op Havikhorst.

Gehuwd ‎12 apr 1773 Achterveld (ut), leeftijd ongeveer 22 jaar met:

womanAalheid Teunisse "Aaltje" van de Eshof‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 20 jaar, dochter van Teunis Janse van de Eshof en Reinera "Rengertje" Ellertse‏.
Gedoopt ‎4 mei 1752 Achterveld (ut) DTB pag. 49 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Rikjen Aris Eshoff moeder van de vader)

Everd Jansen en Altje Teunissen, landbouwers op Wijnbergen
Bron: Eemlandse Klappers deel 4 pagina 58

Zij hebben op Wijnbergen gewoond tot na januari 1779 en verhuisden voor december 1787 naar Emelaar.
Opvallend is dat in die periode van bijna negen jaar geen dopen van kinderen zijn gevonden!
De doopgetuige Geertje Helmerts is de echtgenote van Joannes Teunisse van de Eshof, broer van moeder Aaltje; Rijkje Teunissen, de zuster van de moeder, was gehuwd met Lammert Gerritsen Schoonderbeek.

woman‎Rengertje Everts‏‎
Gedoopt ‎20 jan 1774 Achterveld (ut) (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Wilmje Henrixen, vaders moeder)
Zij woonde Wijnbergen.

man‎Johannes Everts‏‎
Gedoopt ‎18 aug 1775 Achterveld (ut) (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Wilmje Henrixen, vaders moeder)
Hij woonde Wijnbergen.

man‎Antonius Evertse‏‎
Gedoopt ‎21 okt 1776 Achterveld (ut) (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Wilmje van Havikhorst, vaders moeder)
Hij woonde te Wijnbergen en is overleden tussen 1776 en 1779.

man‎Antonius Everts‏‎
Gedoopt ‎17 jan 1779 Achterveld (ut) (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Wilmje Henrix, vaders moeder)
Hij woonde Wijnbergen.

man‎Ellerd Everts‏‎
Gedoopt ‎21 dec 1787 Achterveld (ut) (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Gerdje Helmerse)

man‎Lambertus Everts‏‎
Gedoopt ‎3 feb 1789 Achterveld (ut) (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Rijkje Teunissen, zuster van moeder)

man‎Dierk Everts‏‎
Gedoopt ‎26 okt 1790 Achterveld (ut) (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Garbroeg, zuster van vader)
Hij woonde te Emelaar en is overleden tussen 1790 en 1794.

woman‎Geerberich Everts‏‎
Gedoopt ‎20 apr 1792 Achterveld (ut) (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Geerberich, zuster van vader)
Zij woonde Emelaar.

man‎Theodorus "Dierk" Everts‏‎