man‎Hendrik van de Grootevheen‏‎, zoon van Johannes "Jan" van de Grootevheen en Johanna Geertruida Ebbenhorst‏.
Geboren ‎6 sep 1873 Achterhoek akte 146 Nijkerk (geboorteaangifte: Theodorus Johannes Alfrink), overleden ‎9 aug 1937 Hoogland akte 37‎, leeftijd 63 jaar, begraven ‎12 aug 1937 Hoogland

Deze persoon was getuige bij:
overlijden aangifte: Hendrik van de Hoef.
huwelijksgetuige: Adrianus "Arie" Tolboom & Richarda Johanna "Rijkje" Stalenhoef
Hij kocht in 1900 de boerderij "Kouwenhoven" aan de Coelhorsterweg in Hoogland.

Het overlijden is aangegeven door Gerhard Hendrik van Lingen, brigadecommandant Rijksveldwachter.
Volgens het bidprentje van Hendrik is hij overleden ten gevolge van een noodlottig toeval.
Hij maakte zich grote zorgen over zijn jongste zonen, wat leidde tot depressiviteit.

Gehuwd ‎7 feb 1901 Hoogland, leeftijd 27 jaar akte 2 (huwelijksgetuige: Simon Richard van de Grootevheen, Adrianus "Arie" Tolboom, Aart Hendrik Renkers, Jan van de Grootheveen) (13 jaar gehuwd) met:

womanPetronella Tolboom‏, leeftijd bij huwelijk 30 jaar, dochter van Wulfert Tolboom en Johanna Bouwman‏.
Geboren ‎28 mei 1870 Hoogland akte 26, overleden ‎9 feb 1914 Hoogland akte 9‎, leeftijd 43 jaar (overlijden aangifte: Willem Renkers), begraven ‎12 feb 1914 Hoogland
Zij heeft bij een bezoek aan de markt in Amersfoort een longontsteking opgelopen.
Bron: Bertus van de Grootevheen

Zij woonden en werkten op boerderij "Kouwenhoven" aan de Coelhorsterweg/Slaagseweg te Hoogland.

womanJohanna Anna "Jans" van de Grootevheen‏
Geboren ‎30 jan 1902 Hoogland akte 14 (geboorteaangifte: Dirk van Kleinwee, Wilhelmus "Willem" Hartman), overleden ‎14 dec 1985 Nijkerk in huize "Sint Jozef"‎, leeftijd 83 jaar, begraven ‎18 dec 1985 Amersfoort op "Maranatha"
Zij is geboren op de boerderij "Kouwenhoven" aan de Coelhorsterweg te Hoogland.
Het toenmalige adres was E 62.
Bij haar overlijden had zij al achterkleinkinderen te Canada.
Bron: bidprentje

manWulfert Joannes "Wulf" van de Grootevheen‏
Geboren ‎15 mrt 1903 Hoogland akte 18 (geboorteaangifte: Wilhelmus "Willem" Hartman, Dirk van Kleinwee), overleden ‎19 sep 1982 Hoogland‎, leeftijd 79 jaar. Beroep: veehouder

Deze persoon was getuige bij:
huwelijksgetuige: Willem van 't Klooster & Johanna Anna "Jans" van de Grootevheen, Simon Richardus "Siem" van de Grootevheen & Lambertha Cornelia Roest
Hij is geboren op de boerderij "Kouwenhoven" aan de Coelhorsterweg in Hoogland, het toenmalige adres was E 62.
Wulf was onder andere voorzitter van de varkensfokvereniging "De Krulstaart" in Hoogland.
Op een gedeelte van het tot Kouwenhoven behorende land is in 1930 een nieuwe boerderij gebouwd "t Hallo" aan de Mgr. van de Weteringstraat 54.
Deze boerderij is voortgezet door zoon Bertus van de Grootevheen en is nog steeds een melkveehouderij door een kleinzoon gerund.

Wulf kreeg in 1973 voor zijn vele bestuurlijke activiteiten de ridderorde van Oranje Nassau opgespeld.

womanJohanna Alijda "Anna" van de Grootevheen‏
Geboren ‎26 jul 1905 Hoogland akte 31 (geboorteaangifte: Wilhelmus "Willem" Hartman, Wulfert Tolboom), overleden ‎12 jul 1998 Soest‎, leeftijd 92 jaar 3), begraven ‎17 jul 1998 Soest vanuit de Petrus & Pauluskerk op de R.K. begraafplaats aan de Dalweg

manJoannes Adrianus van de Grootevheen‏
Geboren ‎21 jun 1907 Hoogland, overleden ‎6 apr 1964 Utrecht wonende te Hoogland‎, leeftijd 56 jaar. Beroep: veehouder
Geboorte: akte 37
Overlijden: akte 428

man‎Leonardus Hendrikus van de Grootevheen‏‎
Geboren ‎15 mrt 1909 Hoogland, overleden ‎17 dec 1924 Culemborg‎, leeftijd 15 jaar
Geboorte: akte 14
Overlijden: akte 48

Hij studeerde aan het seminarie te Culemborg voor priester.

manSimon Richardus "Siem" van de Grootevheen‏
Geboren ‎19 feb 1913 Hoogland akte 13 (geboorteaangifte: Willem Renkers). Beroep: veehouder

2e huwelijk

Gehuwd ‎8 nov 1916 Hoogland, leeftijd 43 jaar akte 9 (huwelijksgetuige: Hendrik "Hend" van de Hoef) (20 jaar gehuwd) met:

womanAntje van de Hoef‏, leeftijd bij huwelijk 45 jaar, dochter van Hendrik van de Hoef en Gerbranda "Gerritje" van den Tweel‏.
Geboren ‎6 feb 1871 Hoogland akte 10, overleden ‎15 okt 1957 Hoogland akte 30‎, leeftijd 86 jaar (overlijden aangifte: Willem van 't Klooster)

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman, extra tekst: december 1998
2) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman, extra tekst: januari 2000